Husqvarna's pile anno 2020
Vitpilen 701 leverer ifølge Husqvarna exceptionel performance og en meget dynamisk køreoplevelse, som skulle give føreren overskud til at tømme hovedet, og have tid til at fokusere på vejen forude. Med kombinationen af den 690 kubik store enstamper vi kender fra Duke'en, et let stel og sportsorienteret affjedring fra WP, lover producenten ”a thrilling ride on technical and twisty roads”.
Det samme skulle være gældende for den nye Svartpil, som er defineret af dens stilistiske renhed, som er inspireret af et tidsløst flat track look. En rå og pålidelig maskine på lige over 160 kilo, trukket af en encylindret motor med 75 heste.
Påstande om køreegenskaber som der i virkelighedens verden er delte meninger om. Er du nysgerrig efter en dybdegående forklaring, klik da videre via links længere nede.
Til 2020 leveres både Vitpilen 701 og Svartpilen 701 med et CNC fræst forhvilersæt, i et ønske om at opnå en vis kvalitet og fokus på detalje. Hertil er modellerne undergået en designmæssig proces, som byder på et nyt farveskema samt 17” egerfælge (18” forhjul på Svartpilen).
Læs MagaCin’s 2018 test af Husqvarna Vitpilen 701 her.
I tråd med opgraderingen af 701-serien, er 401-serien strippet for alle unødvendige – og uspecificerede – dimser, for at kunne garantere en spændende køreoplevelse, men motorcyklens 44 hestekræfter skal stadig – ifølge pressematerialet – have 151 tørre kilo på nakken.
Ydermere skulle komforten også have fået et nøk op, som følge af en ny bolt-on subframe, og modellerne kan nu leveres i dæmpede sølv og bronze farver, som ifølge producenten skulle fremhæve pilenes unikke design, og også i denne serie er Svartpilen den frække dreng i klassen, med WP Apex affjedring.
Læs MagaCin’s 2018 test af Husqvarna Svartpilen 401 her.