Indian Chieftain bliver højteknologisk
Nu får den store Indian Chieftain også cylinderfrakobling ved stilstand, som Chief, Roadmaster og Springfield-modellerne har fået. For Indian betyder det, at den bagerste af de to store cylindre ikke har forbrænding ved stilstand eller meget langsom køkørsel. Og derved ledes mindre varme op til chaufføren. Cylinderfrakobling er det nye sort i bilverdenen, men i motorcykelverdenen, hvor brændstoføkonomiske overvejelser er knap så udtalt, ses det ikke så ofte. Endnu i hvert fald.
Kåben bliver en kende mere kantet fortil, hvilket skulle give et mere aggressivt udtryk. Saddeltaskerne får også også en mindre overhaling, mens et nyt såkaldt “Rogue Gunfighter” sæde har smallere design end det foregående – men er naturligvis stadig indenfor den komfortable genre.
Chieftain kommer også til at kunne tilpasse sig chaufførens humør med tre køreprogrammer: Tour, standard og Sport.
Chieftain Dark Horse bliver tilgængelig i farvevarianter: White Smoke, Bronze Smoke og Thunder Black. Udstødning kan fås i sort-keramisk mens flere motordele kan beklædes med blanksort.
Lydanlægget tilpasser sig nu automatisk farten ved hjælp af en automatisk equalizer. Der kan tilkøbes en PowerBand Audio pakke, hvis man vil kunne spille endnu højere og ikke har fået tinnitus endnu.