Kawasaki får nyt logo
Som bekendt lader Kawasaki Heavy Industries deres motorcykeldivision løsrive sig fra resten af produktionen, så der fremover kommer øget fokus på markedstrends, modeludvikling og hurtige reaktionstider herpå.
Kawasaki Heavy Industries er et seriøst multi-facetteret foretagende, hvor produktionen af motorcykler blot er en lille del. Og så er det altså ret besværligt, at skulle rende op på direktionsgangen for skibsindustrien hver gang man har fået en idé.
Virksomheden er nemlig, udover produktion af motorcykler, involveret i alt mellem himmel og jord, med eksempelvis robotter til medicinalindustrien, luftfart, udvikling af droner der skal levere vores varer i fremtiden, bygning af gigantiske skibe, aktiviteter indenfor jernbaneindustrien og konstruktion af tunnelboremaskiner.
I en rapport fra juni måned, som omhandler virksomhedens fremtidsvisioner og initiativer frem mod år 2030, kunne vi læse, at skæringsdatoen for skilsmissen var sat til 1. oktober 2021.
Du finder rapporten i artiklen herunder:
Kawasaki går nye tider i møde
Ovenpå skilsmissen, som omfatter skabelsen af en helt ny virksomhed inden for Kawasaki’s mure, har Kawasaki givet motorcykeldivisionen sin helt egen identitet, som både skal reflektere Kawasaki’s historie og symboliserer fremtidens optimisme.
Logoet du ser over artiklen har du måske spottet før; for det bliver nemlig allerede brugt på modeller som Kawasaki H2 og Z H2, men vil også snart være at finde hos din lokale Kawasaki forhandler.
The River Mark – som logoet hedder – har floreret i virksomheden siden år 1878, hvor det første gang dukkede op på Kawasaki Tsukiji Shipyard’s skibe (virksomheden som senere blev til Kawasaki Heavy Industries), og er faktisk en lidt flottere illustreret udgave af det tegn som på japansk betyder flod.
Gennem tiden har The River Mark kun været at finde på Kawasaki’s mest betydningsfulde produkter, og netop derfor har de fået en velfortjent plads på de kompressorladede monstre, men fremover sniger det sig nok ombord på flere modeller.
I går erklærede Kawasaki, at det nu er den rette tid at adoptere det prestigefyldte logo som et symbol på virksomhedens nye identitet, og dermed kan vi altså byde velkommen til Kawasaki’s nye logo.