Raffineret Rå Kawasaki Z900 finpoleret til 2020
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Kawasaki Z900 finpoleret til 2020

Raffineret Rå Kawasaki Z900 med tidssvarende opdatering
16/11-2019 kl. 05:00
Anslået læsetid: 4 Minutter

Du husker måske at Kawasaki Z900 var meget tæt på at blive Årets MC 2017. Vi har sakset dette citat, fra artiklen der er linket til herover:

Kawasaki Z900 er på alle parametre en velkørende MC til en konkurrencedygtig pris. Motoren trækker godt fra bund til top og gør Z900 til et meget underholdende stykke legetøj. Z900 er også meget letkørt, uden bøvl, og den velfungerende teknik gør, at man hurtigt kommer til at køre for hurtigt. 

Køreegenskaber der matcher Z900 skal man ofte betale væsentligt mere for.


Z900 prøvekørt, testet og godkendt af alle

MagaCin's første test på dansk grund bekræftede førstehåndsindtrykket vi dengang fik af Z900. Vi havde nemlig allerede tidligere prøvekørt modellen under sydlige himmelstrøg. Det kan du læse mere om i artiklen Prøvekørt: Raffineret Rå Kawasaki. I artiklen kan du også læse at “Det var svært at trække negative kommentarer ud af nogen deltager på denne pressetur, hvilket nok fortrinsvis beror på at Kawasaki i denne ombæring har trukket en lille geni-streg.”

MagaCin er altså enige med den samlede verdenspresse i, at førsteudgaven af Kawasaki Z900 var – og stadig er – en lille perle, hvor et kæmpe plus i bogen for danske købere, var en særdeles attraktiv pris. Ved danske forhandlere fik du en rund tikrone retur på 117 stærke.

Lave produktionsomkostninger betyder lavere pris

En del af den fornuftige prissætning, skyldtes fraværet af mange moderne tekniske dikkedarer. Lavere produktionsomkostninger resulterer i lavere udsalgspris, og Kawasaki Z900 blev berettiget og lidt snedigt markedsført under sloganet Raffineret Rå.

Nogle af vi halvgamle tosser værdsætter fra tid til anden at køre på motorcykler uden elektroniske hjælpemidler, så det er faktisk lidt hyggeligt, når en producent tør kaste sig over lancering af en motorcykel der ikke er pladret til i elektronik. Jo, vi er også imponerede af high-tech elektroniske features, men det ER sgu lidt hyggeligt, når føreren også en gang imellem selv skal vurdere situationen og træffe en beslutning.


Bonus info: Kawasaki Heavy Industries var tilsyneladende selv lidt usikre på hvordan den 'elektronisk simple' Z900 ville blive modtaget, og allerede i forbindelse med lanceringen, overhørte vi hvisken i krogene om, at producenten senere ville tilføje features som traction-control og andet. Ganske enkelt for at tilfredsstille flertallet blandt forbrugere.

Skidt for de af os som værdsætter de små underholdende ups'ere, der kan fremprovokere en lille brunlig angst-markering i underhylerne; men godt for dem som prioriterer sikkerhed og fokuserer på at motorcyklen skal være let håndterbar.

Hos danske forhandlere i december

Sidstnævnte kategori kan glæde sig til dagen, hvor Kawasaki's seneste inkarnation af Z900 lander ved de danske forhandlere. Det sker allerede i december måned i indeværende år, hvor du ved udvalgte forhandlere har mulighed for at se, lade fingrene løbe over, og finde dig til rette i sædet på nyheden for første gang.

Hmm… i god tid til at vikle papir og bånd om en rigtig cool julegave??

Kawasaki Z 900 er i 2020 version som tidligere nævnt knap så rå som før, men er til gengæld yderligere opgraderet, raffineret og opdateret.

Kawasaki Z900 yderligere raffineret i 2020

Puritanere vil muligvis rynke på næsen, imens dem der er lidt mere med på noderne, værdsætter det visuelt skarpere udtryk med komplet LED lygteføring, opdatering og forstærkning af stellet, revideret  setup af affjedrings-komponenterne som videreføres fra forgængeren, og tilføjelsen af de to power-modes Full Power og Low power, som er integreret med de tre køremodes Sport, Road og Rain, hvor der er mulighed for personlig tilpasning.

Full Power leverer utæmmet effekt, Low Power reducerer effekten til ca. 55% og Kawasaki fortæller at gasresponsen i Low Power er mildere afstemt.

Fedt nok at der kan skiftes mellem køremodes under kørslen. Instrumenteringen har fået ny 4,3″ TFT skærm og Bluetooth connectivity som er det nye sort, findes naturligvis også på Kawasaki Z 900.

Kommunikation med motorcyklen sker via Rideology The App.

Eksempel herunder.

Kawaski fremhæver punkterne herunder for den nye z900.

 Exciting 948 cc inline four-cylinder engine

 NEW strengthened frame

 NEW improved suspension settings

 NEW Sugomi™-inspired Z styling

 NEW KTRC (Kawasaki TRaction Control)

 NEW Power Mode and integrated Riding Modes selection

 NEW Smartphone Connectivity via RIDEOLOGY THE APP

Se også Kawasaki's promotion video for Kawasaki Z 900 Model Year 2020 herunder.

 

Specifikationer og priser mangler stadig.

De fulde tekniske specifikationer er endnu ikke tilgængelige, men vi ved at Kawasaki Danmark's hjemmeside er under opdatering.

Vi synes imidlertid at du allerede nu skal have en forsmag i form af lidt billeder og video. Det kan måske fortrænge PMS (parked motorcycle syndrome) for en stund.

Dansk pris på den nye Z900 er ikke endeligt fastlagt, og vi følger naturligvis op med den danske prisliste samt specifikationer for alle Kawasaki's nye modeller hurtigst muligt.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start