Kawasaki’s mc division bliver selvstændig
Kawasaki Heavy Industries Ltd. er et seriøst multi-facetteret foretagende, hvor produktionen af motorcykler blot er en lille del.
Virksomheden er involveret i alt mellem himmel og jord, med eksempelvis robotter til medicinalindustrien, luftfart, udvikling af droner der skal levere vores varer i fremtiden, bygning af gigantisk skibe, aktiviteter indenfor jernbaneindustrien, konstruktion af tunnelboremaskiner og selvfølgelig også produktion af motorcykler.
Men når motorcykelproduktionen blot er en lille brik i spillet i en virksomhed med mere end 36.000 ansatte – der beskæftiger sig med så meget forskelligt – så kunne det måske få nogle til at fundere over, om mærkets motorcykler egentlig får den opmærksomhed fra ledelsen de fortjener.
Spekulationer som bliver helt overflødige efter 1. Oktober i år.
Mc division bliver selvstændig
Vi har i nogen tid vidst, at Kawasaki Heavy Industries Ltd. havde planer om øget selvstændighed for den del af virksomheden, som udvikler, producerer og distribuerer motorcykler.
Det lyder ikke helt tosset i en motorcykelentusiasts ører, at motorcykelafdelingen fremover slippes lidt mere løs, og sandsynligvis også får øget mulighed for at udforske nye ideer og koncepter.
Den nyvundne frihed skulle efter sigende give den nystartede selvstændige underafdeling øget fleksibilitet, med forbedret mulighed for at reagere hurtigere på markedets krav og ønsker, og det skulle tage kortere tid, når innovative tiltag skal implementeres på nye modeller.
Group Vision 2030
Den endelige dato for hvornår magtoverdragelsen til motorcykelnørderne i det nystartede Kawasaki Motors Ltd. finder sted, fremgår af rapporten Group Vision 2030 – Progress Report Meeting – June 1, 2021.
Her kan vi på side 44 læse, at skæringsdatoen er 1. Oktober 2021.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Hvis du ikke kunne nære dig for at bladre lidt videre i rapporten, så har du sikkert også bemærket, at man i den nyetablerede virksomhed blandt andet vil accelerere udviklingen af elektrisk drevne tohjulere, brintdrevne motorcykler og hybrider, samt styrke samarbejdet med andre virksomheder indenfor den industri.
Det kan måske endda betyde, at der langt om længe kommer lidt mere kød på tidligere historier, og lidt mere realitet over rent elektriske motorcykler og hybrider fra Kawasaki.
En spændende udvikling hos den japanske motorcykelproducent, hvor motorcykeldivisionen fremover efter alt at dømme får friere hænder, når geniale ideer undfanges og nye motorcykler skal udvikles.
Vi glæder os til at se hvilke herlige kreationer det kan resultere i.