Landkortet anno 2020
Når der skal købes eller oses er jyderne foran. De store MC centre findes fortrinsvis i det østjyske, hvor KS Motor brillier med en gigantisk butik fyldt med Yamaha. Frankies MC har fyldt en stor glaskube med maskiner og udstyr, og ikke at forglemme de sidste mange års Kawasaki forhandler no. 1, Rydberg der måske ikke er så stor i areal, men altid er fyldt med liv.
Det går dog frem for øboerne. Bikx i Næstved har opbygget en meget spændende butik og oplevelsescenter. Stevens på Amager nærmer sig et oplevelsescenter efter de også har fået Triumph på programmet. Og MC Center Nordsjælland lavet en lille MC café i butikken der har åben alle ugens dage.
Det der kan undre er at de helt store butikker ikke er placeret hvor kunderne er. Centrum i København og Århus udemærker sig ved ikke at indeholde en eneste gigant butik. Kun Enghave Motor i KBH har som bybutik en rimelig størrelse.
Det er faktisk kun Harley-Davidson, Caps, har set på befolkningskortene inden opbygning af butikker. De har placeret deres store centre i umiddelbar nærhed af de mest befolkede områder.
Vi gætter på butikskortet ser helt anderledes ud om få år. For at overleve nutiden som motorcykelbutik skal der mange kunder igennem butikken. Dette opnår man kun hvis der er noget at sælge og se på. Fremtiden bringer færre og større butikker. Det er ihvertfald vores gæt.
0 personer snakker om “Landkortet anno 2020”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Jeg bor selv i Københavns området og er forhåbentlig snart nybagt mc-ejer og jeg må nok give Tommy ret. Har pt. besøgt de fleste mc-forretninger og det er ikke ligefrem kreativiteten der præger disse butikker. At fremhæve Enghave Motor, som ligger i en baggård på Vesterbro, er næsten at fornærme jyderne :-)Venlig hilsen Torben
Det er nok også ganske dyrt at have butikker af samme størelse som de jydske, hvis man har sit forretningssted i København. Og så gælder det også at der skal være plads. Kan ikke foretille mig at Brdr. Kyhn har mulighed for udviddelse.