MC – for børnenes skyld
Børn kan lige så godt lære det fra en ung alder: det er sjovt at køre motorcykel. Og hvis man er producent af motorcykler, er det med at få opbygget potentielle fremtidige kunders mærkeloyalitet fra en ung alder. Især hvis man er en producent som Harley-Davidson, hvor mærket i sig selv er en stor del af oplevelsen.
Måske derfor har det hæderkronede amerikanske mærke offentliggjort deres opkøb af StaCyc, som specialiserer sig i elektrisk motoriserede tohjulere til børn. StaCyc har været på markedet siden 2016 og har allerede flere modeller af deres Edrives modeller til børn på markedet.
Med en eksisterende markedsandel og modeller, som kan få sat et HD-logo på, håber Harley-Davidson at kunne tiltrække yngre kørere – som måske med tiden bliver kunder til LiveWire eller andre modeller. Omstilling af produktion til små Harley'er vil, hvis modellerne ikke skal ændres, stort set kunne gøres ved at skifte nogle mærkater ud. Så den del er nemt overstået.
Planen er at sælge de små elektriske Harley-Davidsons ved udvalgte forhandlere. Om de kommer til Danmark er endnu uklart.
Forhåbentlig bliver samarbejdet med StaCyc mere frugtbart end det med Alta Motors, som hurtigt blev solgt fra igen, og efterfølgende gik konkurs.