Mindre opgraderinger til 2025 Honda CMX500 - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Mindre opgraderinger til 2025 Honda CMX500

Opdateret Honda CMX500 Rebel 2025 byder på forbedret komfort, teknologi og nye farver – klar til A2-kørekort med 46 hestekræfter.
24/10-2024 kl. 05:59
Anslået læsetid: 4 Minutter

Det er sikkert ikke gået din næse forbi, at der i disse måneder præsenteres en lang stribe nye og opgraderede modeller, som skal udgøre en stor del af modelprogrammet i 2025. Den seneste besked i indbakken handler om et par mindre opgraderinger til 2025 Honda CMX500, der af den danske Honda-importør serveres under titlen “Rebelsk frihed med ekstra komfort.”

Komfort og teknologi i fokus

Ligesom mange andre modeller er den lille Rebel underlagt emissionskrav, hvis den skal overleve i 2025. Derfor er Honda CMX500 Rebel anno 2025 udstyret med en OBD2-2-udstødningssensor og har også fået foretaget et par justeringer i styreboksen, så den ikke giver klodens politikere hovedpine.

Modellen drives af den samme tocylindrede rækkemotor på 471 kubik, som sad i maskinen, da vi testede den tilbage i 2020, og leverer derfor de samme 46 hestekræfter, hvorfor modellen kan køres på et A2-kørekort.

Honda fortæller også, at de små justeringer, der er foretaget, har afledt en mere jævn og lineær levering af motorens kræfter, hvilket skulle gøre den endnu mere let og ubesværet at køre, end den allerede var – især ved lave hastigheder.

Netop ved lave hastigheder kan især kortbenede nyde godt af den lave sædehøjde på blot 690 millimeter, hvor sadlens indmad også er opgraderet til 2025 for øget komfort.

Og vi kan lige så godt blive ved emnet komfort… For med den seneste inkarnation af Honda CMX500 Rebel har ingeniørerne også været et smut forbi affjedringsafdelingen, hvor man har fundet nogle andre fjedre til forgaflen og samtidig fundet ud af, at der nok burde være en anden mængde olie i gaflen for at give det mest behagelige resultat.

Honda cmx500 rebel cockpit
Forbedret instrumentering og styrposition

Ligeledes skulle de kloge hoveder have justeret på styrets position for at gøre turen mere behagelig. Men om det er rykket frem, tilbage, op eller ned, melder historien ikke noget om.

Noget, som Honda til gengæld gerne vil fortælle, er, at den runde 100 mm instrumentering til næste år bliver meget nemmere at aflæse på solskinsdage; og det kan man vel ikke klage over.

Farver og varianter

Uagtet hvilken type briller man måtte tage på, ligner den lille rebelske Honda sig selv i 2025, men der er lidt nye farver at vælge imellem.

Rebel 500 kan stadig leveres i Mat Gunpowder Black Metallic, hvis man er en “blacked-out” type, men som noget nyt bliver den også tilgængelig i en grålig farve ved navn Mat Dim Gray Metallic.
Ønsker man lidt mere farve på tilværelsen, skal man kigge i retning af S-udgaven, der som noget nyt kan leveres i en fræk Candy Energy Orange, som vist på billedet over artiklen.

Sidstnævnte model leveres desuden med fabriksmonteret styrkåbe, dæksler på gaffelbenene og et sædebetræk syet i et diamantmønster.

Honda CMX500 Rebel tekniske specifikationer

ENGINE
TypeLiquid-cooled 4-stroke, 4 valve DOHC parallel twin
Displacement (cc)471
Bore x Stroke (mm)67 mm x 66.8 mm
Compression Ratio10.7:1
Max. Power Output34 kW at 8,500 rpm
Max. Torque43.3 Nm at 6,000 rpm
Max Speed153km/h
Oil Capacity3.2 L
StarterE-Starter
FUEL SYSTEM
CarburationPGM-FI
Fuel Tank Capacity11.2 L
CO2 Emissions WMTC84 g/km
Fuel Consumption3.6 L/100km
ELECTRICAL SYSTEM
Battery TypeAGM
Battery Capacity12 V 7.4 Ah
DRIVETRAIN
Clutch TypeWet multiplate, assist and slipper clutch
Transmission Type6-speed
Final DriveChain
FRAME
TypeDiamond steel
CHASSIS
Dimensions (L´W´H)2,205 mm x 810 mm x 1,090 mm
Wheelbase1,490 mm
Caster Angle28°
Trail110 mm
Seat Height690 mm
Ground Clearance125 mm
Kerb Weight*191 kg (Special Edition – 192kg)
Turning radius2.8 m
SUSPENSION
Suspension Front41 mm telescopic forks: 121 mm travel
Suspension RearShowa twin shock: 95 mm travel
WHEELS
Wheels Front16M/C x MT3.00
Wheels Rear16M/C x MT3.50
Tyres Front130/90-16M/C (67H)
Tyres Rear150/80-16M/C (71H)
BRAKES
ABS TypeTwo-channel
Brakes FrontSingle 296 mm discs with Nissin axial-mount two piston calipers
Brakes RearSingle 240 mm disc with single piston caliper
INSTRUMENTS & ELECTRICS
InstrumentsLCD Meter with Speedometer, clock, gear position
HeadlightLED
TaillightLED
Security SystemHISS

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start