Motorcykler handles flittigt
Danske motorcyklister og den danske motorcykelbranche er ukuelige entusiaster, hvor de positive danske motorcyklister og forhandlere holder fanen højt og hjulene i gang, imens der fra andre lande generelt rapporteres om mærkbar nedgang i motorcykel relaterede aktiviteter.
I Danmark må vi stadig køre motorcykel
I en række lande er der udstukket strikse retningslinjer og begrænsninger for kørsel på mc, men i Danmark er det stadig tilladt at køre motorcykel under corona krisen, og de danske motorcykelforhandlere holder under iagttagelse af skærpede sikkerhedsforanstaltninger også åbent.
En stor del af årets arrangementer er enten udskudt eller aflyst både globalt og nationalt – såsom bakkeåbningen og årets første tur til Fårup sommerland – men du har nok også selv konstateret, at danske motorcyklister i stigende omfang trækker den motoriserede jernhest af stalden, og bruger en del af den uventede ekstra fritid på en opløftende tur på motorcyklen.
Vi handler stadig motorcykel
Men det faktum at vi har ekstra fritid betyder også, at der er god tid til at overveje om motorcyklen skal udskiftes eller en ny model indkøbes. Under en telefonsamtale med en dansk motorcykelimportør, står det efter berøring af emnet klart, at købelysten hos danske motorcyklister overhovedet ikke er aftaget, og at motorcykelimportøren har travlt med at sikre sig nye forsyninger, så kunderne ikke går forgæves.
En information der ligger helt på linje med de tilbagemeldinger vi har fra landets forhandlere, hvor salget slet ikke ser så tosset ud som man kunne frygte.
Det er sgu da lidt fedt, at danske motorcyklister og motorcykelbranchen i denne tid er så positive i både tanke og handling.
Hos 123.mc.dk som er Danmarks største markedsplads for handel med nye og brugte motorcykler, melder man også om en voldsom stigning i trafikken af daglige brugere samt søgninger på motorcykler.
Her findes et bredt og varieret udvalg af motorcykler som tilfredsstiller flertallet, og måske er det i virkeligheden netop nu du skal sælge din egen brugte motorcykel, og investere i drømmemodellen?
Fed baneracer til salg
Men de mest kritiske trackday/bane- entusiaster med en velspækket tegnebog finder måske ikke lige netop den ultimative baneracer på 123.mc.dk.
I det specifikke tilfælde er det måske en god ide at kigge til udlandet, og vi har fundet en baneracer der burde leve op til den mest kritiske trackday-helts krav. Men lækkerier som denne fuldt præparerede racer har naturligvis en pris, og prisen på 39.999 engelske pund er ikke til forhandling.
Men glem lige prisen et øjeblik, og se hvad du får for pengene. Denne Honda CBR1000RR SP2 med startnummer 111, som Randy De Puniet, Sebastian Gimbert og Yonny Hernandez kørte til en 2. plads ved 24 timer Le Mans i 2019, er nemlig slet ikke slidt op efter at være kørt hårdt i 24 timer i streg.
Artiklen fortsættes under billedet
Fuldt klargjort og race-prepped med kit-bagsvinger, Öhlins affjedring og mange andre lækkerier
Raceren der blev kørt i Honda Endurance Racing Team regi, er nemlig fuldt renoveret, opdateret og klargjort til 2020 sæsonen. Cyklen leveres med omfattende dokumentation for blandt andet hvor den har kørt, samt alle oplysninger om motor, stel og elektronik.
Den ultimative baneracer, som endda er udstyret med lygter så der også kan køre ræs om natten koster omregnet efter dagens valutakurs 339.063,52 danske kroner.
Og så bliver modellen måske endda med tiden et samlerobjekt.
Hvis det giver dig kløe i aftrækkerfingeren, så skynd dig til salgsannoncen på ebay her.
Se teamets egen beskrivelse af raceren:
dh superbikes are really pleased to be able to offer a truly stunning and unique motorcycle. This is honda racings last ever ewc world endurance bike. the bike finished on the podium at le man. she's exactly as Honda racing prepped her for the boldor before hrc pulled the funding. the bike is is on the original sp2 chassis
a real collectors piece or ideal for the track day enthusiast. The bike comes with all supporting docs and paperwork from honda. I have the engine build sheet and all the chassis info and electronics etc.
Here's the basic spec ( its impossible to list it all)
new 24 hour spec motor
nova gearbox
hrc electrics
motec data logging
carbon bosy work
ali tank
suter clutch
carbon fibre reinforced chassis
ohlins rvp optimised front forks
ohlins rsp 40 shock
reverse r1 billet linkagae
kit swing arm
kit rearsets
kit exhaust
big rad
night lights
nissin factory brakes front and rear plus mastrcylinders