Norton Motorcycles giver den gas
Engelske Norton Motorcycles der de seneste år har gennemlevet en yderst turbulent periode i mærkets historie, går efter TVS’ overtagelse af virksomheden ikke blot en lys fremtid i møde, men medarbejderne får også vanvittigt travlt.
Som du kunne læse her på MagaCin i Maj måned sidste år, begyndte virksomheden allerede dengang at efterlyse nye medarbejdere, og i Februar måned kunne vi informere om, at Norton Motorcycles ville holde flyttedag til mere optimale og moderne produktionsfaciliteter.
Den nye fabrik i Solihull i West Midlands med 7000 m2 under tag – hvor der er plads til udvidelse – er faktisk allerede så småt taget i brug, og der bliver til en start kapacitet til at producere 8000 enheder om året.
Norton planlægger en storslået officiel åbning af den nye fabrik indenfor de kommende måneder.
Nye chefer på plads
De tidligere annoncerede Norton Altlas 650 & Nomad 650 er stadig en del af fremtidsplanerne sammen med flere andre spændende modeller, og de nuværende 110 ansatte – som efter sigende kan blive forøget til 200 i år – går en travl fremtid i møde.
Ikke kun med at producere nyudviklede motorcykler, for der er stadig lidt andre småting som skal bringes i orden.
Den nye ejer af Norton Motorcycles vil nemlig også lige have elimineret et gammelt hængepartiet, og levere de forudbestilte motorcykler kunderne aldrig modtog under den tidligere ejer, og fikse de motorcykler som helt grotesk blev skrællet for stumper når de var indleveret til service.
Derudover var der også lige spørgsmålet om virksomhedens øverste ledelse, men nu ser den detalje også ud til at være faldet på plads.
For nu bekendtgør Norton Motorcycle ansættelsen af Dr Robert Hentschel som Chief Executive Officer (CEO) og Vittorio Urciuoli som Chief Technical Officer (CTO) hos Norton Motorcycles.
John Russel træder tilbage
Det betyder også, at den midlertidige CEO John Russel – som du kan se et længere interview med i artiklen Officielt: Norton’s fremtid lader friske kræfter overtage opgaven med at føre den aller øverste ledelses visioner ud i livet.
Den nyhed kan du læse mere om ved at følge linket i Norton Motorcycles opslag på sociale medier, eller læse dette nyhedsbrev på Norton Motorcycles hjemmeside.
Lutter positive nyheder fra den traditionsrige engelske motorcykelproducent, og vi tillader os at bevare et dristigt håb vedrørende eventuelle fremtidige modeller med det klassiske Norton logo på benzintanken.
For det er nærmest umuligt at glemme den overdrevent lækre Norton Superlight SS med kulfiberstel og kompressor, som den tidligere ejere stillede vi måbende og stor-savlende brugere i udsigt helt tilbage i 2019.
Herligt at høre om medvind hos engelske Norton Motorcycles, og vi glæder os til at høre mere om den officielle åbning af den nye fabrik.
Og så håber vi stadig på, at Norton Superlight SS på en eller anden måde bliver en del af fremtidens virkelighed.