Nummereret WSBK edition udbydes i ekstremt begrænset oplag
Med udgangspunkt i 2024-modellen lader den tyske afdeling af Kawasaki en stribe ret specielle Ninja ZX-10RR rulle af samlebåndet, og her er der angiveligt ikke bare tale om et hold grønne gadecykler, som har fået den helt store klistermærkepakke.
Modellerne skulle nemlig være så tæt på identisk med en World Superbike maskine det er muligt, og så er de nummererede.
De i alt ti racerinspirerede Ninja’er bliver kun skruet sammen i ti eksemplarer, og der kan derfor tales om et ekstremt begrænset oplag.
Men er du hurtig på køb-knappen får du således også en Kawasaki ZX-10RR, som er udstyret med et variabelt luftindtagssystem, der ved hjælp af en racing kit kontrolenhed, et specielt ledningsnet og styreboks, leverer ilt til bæstet i lige nøjagtigt det omfang der er bedst ved det antal omdrejninger der gøres brug af.
Dette sammen med lettere stempler end modellen med et enkelt R i efternavnet, plejlstænger i titanium fra Pankl Systems, forfinede knaster og optimerede ventilfjedre lader modellen prale med et specifikationsark hvorpå der står tal som 998cc, 214 heste ved 14.000 omdrejninger og 111,8 Nm ved 11.700.
Og for at gøre den i forvejen ret letkørte superbike endnu lettere at håndtere ved hurtige retningsskift, er den udstyret med et sæt letvægtsfælge fra Marchesini.
Flere af disse komponenter finder du ganske vist også på den normale ZX-10RR, men med i handlen får du som vist på billederne over artiklen også fuldt KRT livery, som er monteret af racerteamets eksperter for at opnå det perfekte resultat.
Hertil er der på motorcyklens tank installeret en “nummerplade” hvorpå der står, hvilket nummer i rækken af ti eksemplarer der er tale om, og så følger der også en WSBK-Edition boks med.
Boksen indeholder en glasblok, hvori modellen og dens nummer i rækken er indgraveret med laser, to certifikater underskrevet af Jonathan Rea og Alex Lowes, en nøglering der også fungerer som oplukker og en kortholder til tankkortet.
Og som ekstra guf på toppen af lækkerierne modtager køberen også klistermærker med startnummer 65 og 22, så denne kan fuldføre projektet i retning af enten Rea eller Lowes.
Prisen på grisen er ifølge Kawasaki Tyskland 33.145 euro, hvilket med dagens valutakurs svarer til 247.026 danske kroner.
Skulle du af uforklarlige årsager være af den type, som køber en så speciel motorcykel og rent faktisk har tænkt dig at bruge den, men gerne vil have et dybere indblik i hvordan den kører inden du svinger det vandkølede dankort, så kan du med fordel hoppe ind på linket over dette afsnit, hvor du finder en video fra dengang Carsten fik besøg af en racer-kammerat fra “gamle dage”.
I videoen fik de to racer-rødder venligst stillet den “milde” version af modellen til rådighed af Kawasaki Danmark, så de på en flot dansk sommerdag kunne boltre sig på FDM Jyllandsringen uden hverken mod- eller medkørende, og derved danne sig et ret fint indtryk af modellen og dens køreegenskaber.
Og vi kan da allerede nu godt afsløre, at de begge var ret begejstrede for modellen.