Ny Ducati-Aprillia
Anslået læsetid: 0 Minutter
Den nye Ducati 1199 har får bagparti og front, som ligner noget tyvestjålet direkte fra Aprilia RSV4. Det kan man næppe fortænke Ducati i, da Aprilia RSV4 er utrolig smuk.
Et sted er det dog let at se dette er en Ducati. Ducati holder stadig fast ved det mono ophængte baghjul. Desværre er spionens billede ikke i bedste kvalitet.
Ducati nyheden 1199 skal fremvises i Italien i novenber, når Eicma udstillingen åbner.
0 personer snakker om “Ny Ducati-Aprillia”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Der er spekulationer om, at motoren ikke er i L, men i V konfiguration. Passer dette, gør Ducati op med et princip, de ellers har holdt fast i i over 40 år!
Tegnene på dette skulle bl.a. være den væsentlig længere bagsvinger, der alt andet end lige betyder, at motoren nødvendigvis må vinkles bagover, da forhjulet ellers ville kysse topstykket under nedbremsninger! Den nye "Superquadrata" motor skulle være relativt kortslaget med en boring/slaglængde på 112.0 x 60.6 mm. Samtidig tyder meget på, at man også dropper tandremmene og i stedet benytter sig delvist af tandhjul, mage til de gamle MV Agusta og knap så gamle Honda VFR. Der skulle være en lille knastkæde, af hensyn til ventil timingen. Det Desmodromiske princip skulle blive beholdt.
Luca-Bar-Designs studie over hvordan den nye "Superquadrata" kunne se ud!
http://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2011/06/2012-Ducati-Superbike-1199-Luca-Bar-Design-1-635×461.jpg
Samtidig skulle man også sige farvel til rør-gitter stellet og i stedet gå over til en alu-monocoque. Dette skulle så betyde, at vægten minimeres med ca 10 kg samtidig med at ydelsen skulle øges med ca 20 hk for den ultimative "Superbike" version! Det vil sige omkring 190 hk!
Noget nyt skulle også være, at Ducatien vil blive udrustet med LED forlygter i bedste Le Mans stil!
Men kig ind på motoSprint.it hvis du vil vide mere!