Ny Ducati Streetfighter V4 S og Streetfighter V4
Gutterne i laboratoriet i Ducati’s udviklingsafdeling har hittet på en ny formel, der er så opsigtsvækkende, at webserien Ducati World Premiere som beskrevet i artiklen Tre Ducati nyheder inden jul måtte udvides med et ekstra afsnit, så årets italienske føljeton nu ser således ud.
19. September – Expand Your Limits – 2025 Ducati Multistrada V4, V4S og Pikes Peak
7. Oktober – You can wear black at any time – Ducati Scrambler Icon Dark og Full Throttle
17. Oktober – Celebratory Beauty – Scrambler Ducati 10° Anniversario Rizoma Edition
5. November – Extended Experience – Ducati Panigale V2 og Ducati Streetfighter V2
28. November – Next Level Formula
5. December – Unlock Everyday Adventure
Webseriens femte afsnit frigives i dag under titlen Next Level Formula, hvor italienerne løfter sløret for de nye Ducati Streetfighter V4 S og Ducati Streetfighter V4, der som noget nyt i form af the most performant Fight Formula ever, for første gang er udstyret med Desmosedici Stradale motoren fra Panigale V4 i nøjagtig samme konfiguration.
Dermed sætter de nye Ducati Streetfighter V4 ifølge Ducati barren i kategorien med et kraft/vægt forhold på 1,13 hk pr. kg., og modellernes MotoGP teknologi kombinerer angiveligt sjov på gaden med Superbike performance på racerbane som aldrig før.
Elektronik og stel er ligeledes hentet direkte fra 2025 Panigale V4, og det anføres i dagens pressemeddelelse, at aerodynamikken er bedre integreret i det stilmæssige udtryk og den nye såkaldte Hollow Symmetrical Swingarm.
Sådan lyder indledningen frit oversat vedrørende dagens to nyheder, og Ducati fortsætter med at beskrive gadekrigerne som de smukkeste, hurtigste og mest sofistikerede Ducati superbikes nogensinde. Strippet for kåber og forsynet med et bredere styr der er 10 mm nærmere føreren og med en kampvægt på 189 kg, træder modeller ind i arenaen bevæbnet med 214 hestekræfter, og de såkaldte bi-plane wings forrest samt verdens mest unikke elektronikpakke sikrer, at snuden fastholdes i sporet.
Alle detaljer om nyhederne fremgår af dagens præsentationsvideo længere nede i artiklen, men vi napper lige Ducati’s egen let overskuelige liste over højdepunkter for begge modeller.
I denne omgang lanceres de to nyheder fra Ducati lidt anderledes end normalt, da den rigt udstyrede Ducati Streetfighter V4 S omtales som den første, og potentielle købere dernæst informeres om, hvad man går glip af, hvis man slår sig til tåls med Ducati Streetfighter V4 uden S i efternavnet.
Streetfighter V4 S
- Colour
- Ducati Red with Urban Grey frame, black rims and matt black front mudguard
- Main standard features
- Desmosedici Stradale engine, 1,103 cc
- Maximum power of 214 hp at 13,500 rpm
- Maximum torque of 12.2 Kgm at 11,250 rpm
- Kerb weight without fuel: 189 Kg
- “Front Frame”
- 16-litre aluminium tank
- Ducati Electronic Suspension (DES) 3.0
- Öhlins NIX-30 fork with Öhlins Smart EC 3.0 control system
- Öhlins TTX 36 shock absorber with Öhlins Smart EC 3.0 control system
- Öhlins steering damper with Öhlins Smart EC 3.0 control system
- Forged aluminium rims
- Lithium battery
- Braking system with Brembo Hypure™ monobloc calipers
- Pirelli Diablo Rosso IV Corsa tyres with 200/60 rear
- Biplane configuration wings and integrated design
- Latest-generation electronics package with 6-axis Inertial Measurement Unit (6D IMU): Race eCBS with cornering functionality; Ducati Traction Control (DTC) DVO; Ducati Slide Control (DSC); Ducati Wheelie Control (DWC) DVO; Ducati Power Launch (DPL) DVO; Ducati Quick Shift (DQS) 2.0; Engine Brake Control (EBC), Ducati Vehicle Observer (DVO)
- Quick level change buttons
- New 6.9” full-TFT dashboard with 8:3 aspect ratio
- Riding Modes (Race, Sport, Road, Wet)
- Full-LED headlight with DRL
- Single-seater configuration (accessory passenger kit)
- Provision for Ducati Data Logger (DDL) and Ducati Multimedia System (DMS)
Streetfighter V4
- Same standard equipment as Streetfighter V4 S except
- Kerb weight without fuel: 191 kg
- 43 mm Showa Big Piston Fork (BPF), fully adjustable
- Sachs monoshock, fully adjustable
- Sachs steering damper
- Five-spoke light alloy wheels
- Lead-acid battery
Således oplyst er seeren godt rustet til dagens præsentationsvideo Ducati World Première 2025 | Next Level Formula, hvor Ducati endnu en gang byder på en særdeles grundig introduktion til nyhederne.
Yderligere information og flere billeder er tilgængelige på Ducati’s website i denne sektion, og vi følger naturligvis op på sagen i samme sekund priser med dansk nummerplade samt leveringstidspunkt er tilgængelig.
Men vi er slet ikke færdige med Ducati nyheder i år.
Næste afsnit i Ducati World Première frigives som nævnt længere oppe 5. December, og så er der jo også lige den ekstra, ekstra nyhed, som Ducati varslede for mindre end en uge siden, men som der endnu ikke er sat dato på frigivelsen for.