Ny elscooter løber ikke tør for strøm
Markedet for elbiler er støt på vej fremad, men salget af elektriske motorcykler og scootere hænger i bremsen. I hvert fald i Europa. Primært pga. den begrænsede rækkevidde, som altid skal følges af mange timers opladning. Derfor har det har mest været kortdistancependlere og ideologiske forbrugere, som har købt elektriske scootere.
Kymco har derfor nu lanceret Ionex, som modsvar til frygten for flade batterier. Opladning og mulighed for hurtigt at komme videre, fyldte meget i løsningen – og i præsentationen af den nye elscooter for den sags skyld.
Kort fortalt udskiftes batterierne i den nye scooter lige så hurtigt som du kan hive en ølflaske op af en kasse – og lige så simpelt. Og den kan oplades ved stikkontakter, som elscootere traditionelt gør – men du kan også have ekstra batterier med i bagagerummet. Eller udskifte dem på vejen i batteriladestanderne, som også introduceres i samme ombæring. Mulighederne er mange og hvis batteriladestationerne kommer op som planlagt, vil det være hurtigere at skifte batterier end at tanke benzin. Så det er noget af en revolution.
Du kan læse mere og se video om den nye scooter i et uddybende indslag snarest.