Ny HD til ægte bøller
Når man skal accelerere fra et lyskryds, gør det sjældent noget, hvis man er den som har det hurtigste køretøj. Og at det eneste som konkurrenterne ser, er den mørke stribe, som det brede baghjul har efterladt bag sig. Som et slags hånende visitkort til tabernes langsomme køretøjer.
Til 2020 har Harley-Davidson præsenteret en ny model, som i høj grad kan være med til at tildele sin chauffør den særlige lyskryds-hæder. Nemlig Low Rider S, som Harley-Davidson selv kalder en performance-cruiser (i samme boldgade som FXDR) med et aggressivt udtryk.
Den er bygget over en Softail-ramme, suppleret af den kraftige Mailwaukee-Eight 114-motor, som også bulderbassen FXDR bruger. Styret er bredt og forhøjet for at give en aktiv siddeposition (for motorcykeltypen). Minikåbe, matsort motor og udstødning, samt egosæde cementerer bøllestilen. Generelt er farvevalgt holdt meget i sort, hvor det på Low Rider (uden S) er holdt i lysere farver og krom.
Opdateringen af rammen har resulteret i lavere vægt (uden at det oplyses hvor meget), mens designet stadig er klassisk. Fortil er der kommet en 43 mm upside-down forgaffel og kronrørsvinklen er reduceret til 28 grader (fra 30 grader på tidligere versioner) for at give mere responsiv styring. Fortil er der nu to 300 mm bremseskiver og Low Rider S er udstyret med Michelin Scorcher-dæk.
MagaCin tester den nye Low Rider S i begyndelsen af september, så du kan snart få et førstehåndsindtryk af den.
Low Rider S fås i Vivid Black og Barracuda Silver farvekombinationerne. Den danske pris bliver på 333.900 kr.