Ny Piaggio M3
Anslået læsetid: 1 Minutter
Siden 2006 har Piaggio produceret deres MP3. Hele 150.000 stk er der produceret, hvilket gør MP3 til en af de helt store succes´er for Piaggio i nyere tid.
2015 modellen kommer med 40 hk og hele 45 Nm. Naturligvis fortsætter MP3 med CVT gear, så kørsel foregår afslappet og uden manuelle gearskift.
På nyheden er baggagerummets størrelse øget. Nu er der plads til to stk fullface hjelme under sædet. Det betyder også god plads til dagens indkøb.
Det kan undre lidt at MP3 nærmest ikke kan sælge i Danmark, når den har så stor succes i Europa som den perfekte ukomplicerede pendler og urban-cruiser. Måske kan nyheden ændre på danskernes opfattelse af MP3.
0 personer snakker om “Ny Piaggio M3”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Mon ikke prisen, spiller en rolle ?
Enig, Polle! En scooter, som alle kan køre, som er sikker og praktisk ville helt klart blive et hit i byerne…den ville kunne afløse bil nummer to for mange, blot fordi den er lidt cool…men da staten jo vil have et kæmpe provenue på alting, kan vi blot konstatere, at al den snak om en grøn politik, er spil for galleriet!
"Det kan undre lidt at MP3 nærmest ikke kan sælge i Danmark…" Hallo?!
Lad os få nogle tal på bordet for at illustrere sagen: En MP3 500 cc er set til 120.000 kr. Heraf udgør offentlige afgifter rundt regnet to trediedele, eller ca. 80.000 kr.
Hvis man kunne nøjes med samme afgift som i f.eks. Tyskland eller England, dvs. ikke nogen, kunne man blive motoriseret i Danmark for godt 40.000 kr. + lidt gebyr for registrering (nummerplader). Men alternativet til at køre i tog, bus eller metro skal altså koste det dobbelte oven i købet, in casu 80 af de lange, som går durkt i Statskassen. Det kan man faktisk få en lille bil for!
I dagens Danmark er det tiltagende vanskeligt at se, at det sociale/skattemæssige aspekt skal veje tungere end trafik- og parkeringsproblemer i de indre byer, lavere CO2-udslip, osv. En undersøgelse ved et belgisk universitet viste, at hvis bare hver tiende bilist skiftede til to hjul, ville trafikpropper i Bruxelles være en saga blott. Konklusionen kan snildt overføres til Danmark. Men hvis Staten er nødt til at skulle finde pengene andetsteds, er spørgsmålet herefter: Hvem skal så betale? Eller… kunne man måske effektivisere sig til mindre registreringsafgift? Det gør man ude i virksomhederne, så hvorfor ikke i det offentlige? Enig med yesboss at det er en politisk beslutning – ikke fornuftsbegrundet.
Eftersom en scooter/MC skal følge samme parkeringsregler som en bil, ikke må sno sig i trafikken, og koster +100.000kr, så er det da ikke underligt at de ikke kan sælges herhjemme. En bil til 80.000kr slår den på alle punkter når det gælder praktisk brug og komfort.
Hehe ellers en fin vinterged! Ville løse mange behov, hvis prisen var fornuftig.
Jeg vil da give Tommy Rønn helt ret. Den skal nok blive et hit – i Paris og Rom 🙂 Men som Skuffe og Jesper09 så rigtigt påpeger, så skal man da tvinges til at køre rundt med et stort IDIOT skilt på ryggen hvis man giver penge for en stor scooter med en DK nr. plade.
Hvis jeg arbejde i København, og skulle rundt til forskellige kunde evt som konsulent, så ville jeg køre på en 125-300ccm sofa-scooter. Ellers ikke.
Men har da prøvet et par forskellige, og sådan en BMW C600 er ret fed at køre på.