Ny Triumph Bonneville Speedmaster
Som ventet blev den nye Triumph Bonneville Speedmaster opgraderet motormæssigt. Den bliver nu drevet frem af T120 1200 cc motoren, der også bruges til Bonneville Bobberen, som den også har mange ligheder med. Faktisk så meget, at ikke-motorcykelkyndige vil have svært ved at se forskel på de to. Speedmasteren er til den lidt mere touringagtige side og med mulighed for at have en passager med. Eller tage bagerste sæde af og nyde freden.
Den nye Speedmaster får 77 hk og dermed 25% flere hk og 42% højere drejningsmoment end den tidligere 865 cc motor gav. Katalysatoren er godt gemt af vejen i den skinnende udstødning, som ifølge Triumph skulle give en god, dyb lyd. Tanken indeholder 12 liter
Der vil være to køre-modes: Road og Rain, samt Traction Control og fartpilot. Forbremserne er fra Brembo og bider i to 310 mm. skiver, mens bagbremsen er fra Nissin. Selvfølgelig med ABS. Vægten bliver på 245 kg.
Forlygter og blinklys er med LED og speedometeret er klassisk men med LDC display.
Der vil være rigelig med udstyr til at customisere fra starten af. Den fås i farverne Cranberry Red, Jet Black, Fusion White og Phantom Black. Hvis den står på langtur, kan “highway”-kittet bl.a. levere justerbar vindskærm, komfortsæder, lædersidetasker og ryglæn. Med masser af dejlig, glimtende krom.
De mere bølleagtige målgrupper kan tilkøbe “Maverick” kittet, der bl.a. giver matsorte detaljer, Vance & Hines udstødning og enkeltsæde. Med andre ord – ret tæt på Bobberen.
Vi har ikke fået en dansk pris på pragtstykket endnu, men den skulle være klar til butikkerne i Februar. Når vi kender prisen, opdateres artiklen.