Ny Triumph Street Triple RS - #1. Nothing comes close
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Ny Triumph Street Triple RS

Nothing comes close
CO
07/10-2019 kl. 16:45
Anslået læsetid: 3 Minutter

For et par uger siden kunne du her på MagaCin læse, at den engelske motorcykelproducent Triumph varslede en ny Street Triple RS

Da artiklen røg på sidst i September måned, havde vi kun et enkelt dunkelt billede samt en ikke specielt afslørende video til rådighed. Sidst i videoen så vi teksten: Triumph Street Triple RS – THE NEW #1  7. October.

Det er i dag d. 7 Oktober, og Triumph har som lovet frigivet en god håndfuld billeder, og en video samt fulde specifikationer for den nye model, der markedesføres under sloganet: #1. Nothing Comes Close 

Du får lige en hurtig håndfuld relevante specs., inden du scroller ned og ser den seneste video, hvor den nye Street Triple RS bliver fyret af på bane.

2020 Triumph Street Triple RS

Motor størrelse: 765cc

Motortype: type Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder

Max effekt: 123 hk v. 11,750 omdr.

Max moment: 79 Nm v. 9350 omdr.

Sæde højde: 840mm

Vægt: 166kg (tør)

Tankindhold: 17.4 liter



Ikke verdens længste video, men cool nok at Triumph har puttet lidt informationer på denne promotion video, der naturligvis er optaget på bane.

Som det fremgår af videoen, har Triumph's udviklingsafdeling nemlig brugt erfaringerne fra udviklingen af 765 Moto2 motoren, da man kreerede den nye Street Triple RS.

Modellens udseende har fået en makeover, med blandt andet nye mere bistert udseende LED forlygter, redesignet “Pixi-hat” over forlygten, stellet er sølvfarvet, og Street Triple RS ser nu generelt mere sportslig ud.

Topeffekten er stadig 123 hestekræfter, men det maksimale moment er nu 79 Nm v. 9350 omdr., og Triumph oplyser, at der er 9% ekstra effekt og moment til rådighed i mellemområdet. Kræfterne afleveres angiveligt tidligere og mere smooth end før, i de 5 forskellige køremodes der er at vælge imellem.

Motoren har fået ny udstødnings knastaksel, lettet krumtap, ny kobling og andet som giver dette bost i bund og mellemområde. Derudover har 1.og 2. gear fået lavere udveksling, så raketten kommer hurtigere ud af hullet… og det måske endnu lettere at udføre wheelies??

En ny udstødning med 2 katalysatorer og bedre flow, sørger for at modellen lever op til Euro5 normen, og som vi hørte i videoen, er det lykkedes udviklingsafdelingen at bevare den karakteristiske herlige lyd.

Affjedringern er videreført fra 2019 modellen, og består af en fuldt justérbar 41mm BPF forgaffel fra Showa, og bagdæmperen er den lækre fuldt justérbare STX40 guldklump fra svenske Öhlins.

Det ser egentlig ud til at gå ok rask i videoen herover, men det burde heller ikke være noget problem at kaste anker før svingene. De radialt monterede 4 stemplede M50 monobloc bremsecalipere fra italienske Brembo der napper om 310mm bremseskiver, er garant for at farten nedsættes på betryggende vis.

Hermed de første officielle billeder af den nye Triumph Street Triple RS, og herunder kan du se modellens specifikationer.

STREET TRIPLE RS Specifications
Feature Details
ENGINE & TRANSMISSION
Type Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
Capacity 765 cc
Bore 77.99 mm
Stroke 53.4 mm
Compression 12.54:1
Max Power EC 123PS / 121.36BHP  (90.5kW) @11750 
Max Torque EC 79Nm@ 9350rpm
System Multipoint sequential electronic fuel injection with SAI. Electronic throttle control
Exhaust Stainless steel 3 into 1 exhaust system low single sided stainless steel silencer
Final Drive X ring chain
Clutch Wet, multi-plate, slip-assisted
Gearbox 6-speed with Triumph Shift Assist
CHASSIS
Frame “Front – Aluminium beam twin spar. Rear – 2 piece high pressure die cast”
Swingarm Twin-sided, cast aluminium alloy
Front Wheel Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 3.5 in
Rear Wheel Cast aluminium alloy 5-spoke 17 x 5.5 in
Front Tyre 120/70 ZR17
Rear Tyre 180/55 ZR17
Front Suspension Showa 41 mm upside down big piston forks (BPF), Adjustablecompression damping, rebound damping and preload adjustment.
Rear Suspension Ohlins STX40 fully-adjustable piggyback reservoir RSU
Front Brakes Twin 310 mm floating discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers
Rear Brakes Single 220 mm disc, Brembo single piston caliper, switchable ABS
Instrument Display and Functions Full-colour, 5″ TFT instrument pack with 4x styles and high/low contrast options
DIMENSIONS & WEIGHTS
Width Handlebars 775 mm
Height Without Mirror 1085 mm
Seat Height 840 mm
Wheelbase 1405 mm
Rake 23.9 º
Trail 100 mm
Dry Weight 166 kg
Tank Capacity 17.4 L
FUEL CONSUMPTION
Constant Speed 56mph/90kph 5.2 l/100km mpg
Fuel Consumption 5.2 l/100km
CO2 Figures EURO 4 Standard: 119 g/km **CO2 and fuel consumption are measured according to regulation 168/2013/EC.  Figures on fuel consumption are derived from specific test conditions and are for comparative purposes only. They may not reflect real driving results.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start