Nyheder fra fortiden - Honda - VFR800 - CB650F - 2014
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nyheder fra fortiden

Tidligere tiders topsælgere vender tilbage
08/04-2014 kl. 18:45
Anslået læsetid: 2 Minutter

MagaCin er i disse dage i Spanien, hvor to meget spændende nyheder fra Honda skal prøvekøres. Nemlig Honda CB650F og Honda VFR800.

Netop disse to modeller er særdeles spændende, da de begge trækker paralleller til tidligere tiders kæmpe-succeser fra Honda. Nemlig Honda VFR 750, og senere 800 samt Honda CBR 600F.

Honda VFR 750 var en sand multikunstner da den så markederne for første gang. Den kraftige V4, på dette tidspunkt med 105 hk, magtede både en langtur med tasker samt passager, og alligevel formåede den at klø de regulære sportsmaskiner på racerbanerne. VFR 750/800 er stadig en af de mest populære motorcykler i Danmark som brugtmaskine, hvilket er noget af en bedrift her efter næsten 30 år efter introduktionen.

Honda CBR600F var af samme støbning som VFR750/800. Også den klarede en tur på ferie med alt der hører til, og alligevel fulgte den fint de andre mere sportsprægede maskiner på racerbanerne. Honda har helt enkelt kunnet trylle med VFR og CBR i midtfirserne.

Vi skal nu køre de nyeste afstøbninger af ovenstående her i Spanien. Honda håber naturligvis på at kunne genvinde tidligere tiders succes´er, og de næste to dage skal så overbevise journalisterne om dette er muligt.

Den maskine vi skal køre med 650 ccm motoren er  dog den nøgne version, men den er principielt den samme som kåbeversionen, nemlig CBR650F. Eneste forskel er mængden af påmonteret plastic.

Honda CB650F og VFR800 anno 2014 koster hhv. 115.000 kr. og 210.000 kr. Ønskes plastic på CB650F, altså CBR650F, koster den 130.000 kr.

I morgen har vi en ide om fremtiden for Honda CB650F i Danmark. I overmorgen ved vi om VFR800 kan genvinde tronen. Vi vil naturligvis informere læserne straks konklusionen er klar.

Del med en ven

0 personer snakker om “Nyheder fra fortiden

  1. Ja, det er spændende, 650 ccm skal godt nok have bundtræk for at kompensere for misted power, og det samme kan vel siges om VFR'eren. Triumph er nok svær at slå med deres 3 cyl. 1050 ccm. Synes at Honda har forsømt VFR i mellemklassen til fordel for deres scooter / MC hybrider på 700ccm

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start