Nyt MotoGP spil med fede opdateringer
Man kan være nok så voksen om morgenen når børnene skal sendes afsted, når dagens opgaver på arbejdes skal udføres og ligeså når dagen lakker mod enden… Men bliver man nogensinde så voksen, at et godt videospil er fuldstændig udelukket?
Efter at have set nedenstående trailer for MotoGP 23 spillet, og læst lidt om samme, er skribenten her simpelthen nødt til at træffe en beslutning på alles vegne, og svare nej!
Spillet, som kom på markedet for ganske kort tid siden – helt præcist d. 8/6 – er tilsyneladende ret federe end de tidligere; både grundet den opgraderede grafik, men også fordi der i spillet er implementeret flere nye ting.
Ifølge teksten på den dedikerede hjemmeside er der derfor flere faktorer der kommer i spil, når det handler om at krydse det ternede flag som den første.
Det kunne eksempelvis være det fiktive sociale netværk, som er understøttet af kunstig intelligens, og har stor betydning for spillets forløb.
Hvis du i et løb laver et ret groft block pass på Fabio Quartararo, som han i virkelighedens verden ville blive småfornærmet over, vil du herefter kunne opleve, at Quartararo i de næste løb måske kører lidt mere “beskidt” eller aggressivt omkring dig ude på banen, ligesom der i kommentarsporet nok vil falde en bemærkning herom.
Hvis du på den anden side opfører dig pænt, og ikke laver nogen svinestreger, vil dine modstandere også opføre sig ordentligt over for dig.
Men det er langt fra det eneste nye… For hvis du kører med hovedet under armen, vil det også have effekt på andre ting i spillets forløb.
Eksempelvis vil du have sværere ved at finde en plads på andre teams, og selv dit eget team vil give dig instrukser baseret på din opførsel.
Så nu er det altså ikke nok, bare at være god til at køre virtuel motorcykel.
Nej, nu skal man også tænke over, hvordan man opfører sig i spillet.
Og direkte forbundet til det fiktive sociale netværk er såkaldte Turning Points, som er nøglepunkter i din karriere der bliver udløst ud fra hvilken vej du vælger at gå.
Hver sæson vil der altså blive sat nogle mål i spillet, og her er det op til dig at finde ud af, hvordan man kommer i mål.
Det kunne handle om udvikling af motorcyklen, at blive førstekører på holdet eller at finde en plads på din karakters drømmehold.
Så du må hellere opføre dig ordentligt.
Og som om det ikke er nok, så er spiludviklerne også gået all in på realisme når det kommer til vejrforhold, hvor det under et dejligt solskinsløb pludselig kan begynde at regne.
Således har Flag-to-Flag løb også fundet vej til spillet, og her er det endnu en gang op til dig at vurdere hvad der skal ske. For selvom vejret skifter kan du godt fortsætte på den cykel du satte afsted på.
Således skal du nu selv vurdere, hvornår det er taktisk smart at køre i pit for at udskifte krikken.
Ligeledes er de forholdsvis nye sprint løb også en del at det nye spil.
Slutteligt fortæller udviklerne også omkring den kunstige intelligens, at den tilpasser sig de enkelte køreres virkelige personlighed og talent, således at Marc Marquez eksempelvis vil kunne udvise stort talent på Sachsenring og Circuit of the Americas, Jorge Martin kan være ret kvik i sprint løb og Brad Binder samt Jack Miller vil måske gå til stålet under våde forhold.