Perfekt markedsføring, god humor, eller sjovt paradoks?
Allerførst skal vi lige beklage spild af din tid, hvis denne form for humor eller mangel på samme er upassende i dit univers. Men MagaCins redaktion kunne simpelthen ikke lade være med at dele denne oplevelse.
Du er naturligvis lige som vi spændt på hvilke mc-nyheder der kommer i 2019, og har måske også lige som MagaCin fulgt med i diverse teaser-videoer og appetitvækkere udsendt af en række producenter, hvor de ofte er smagfuldt, spændende, innovativt eller i det mindste let underholdende udført.
Seneste skud på stammen som varsler snarligt kommende nyt er Ducati. En netop indløbet pressemeddelelse fortæller med fremhævet skrift:
|
Indholdet i pressemeddelelsen er ganske kort, og beskriver med få ord at Ducati præsenterer en ny model d. 12. Oktober, og at et link kan følges til Ducatis hjemmeside for billeder/video i høj opløsning.
Et enkelt billede findes der totalt på hjemmesiden… og så er der i øvrigt overhovedet ingen tekst.
Siger og skriver ÉT billede…. med et Ducati logo lettere tilstænket i beskidt vand.
Eneste information fra Ducati vedr. modellen som kommer d. 12. Oktober
Her kunne man begynde at fabulere over hvad billedet eventuelt henviser til eller antyder. Eller man kunne måske læne sig tilbage og fundere over om det her er et af verdenshistoriens billigste markedsførings tricks.
Spørgsmålet er om denne appetitvækker er lige på kanten til at være indholdsløs eller skrabet nok til at fortjene opmærksomhed… eller om den i virkeligheden er helt genial.
Indrømmet. MagaCin er faldet i med begge fødder og bruger en del mere tid og energi på markedsføringen end Ducati tilsyneladende indtil nu har gjort.
Ja, ja. Aftenen er reddet med et godt grin, for vi er mærkelige nok til at synes at pressemeddelelsen på en eller anden måde er god paradoksal humor. Specielt når pressemeddelelsen ses i lyset af den seneste tids dyre og flotte teaser-video produktioner.
Okay nu ved du det.
Ducati lancerer en ny model ved middagstid d. 12. Oktober.