Periodisk syn af motorcykler - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Periodisk syn af motorcykler

EU vil påtvinge alle lande periodisk MC syn
12/09-2010 kl. 18:43
Anslået læsetid: 1 Minutter

EU ønsker fælles regler omkring motorcykel syn i alle lande. Dette vil betyde at vi i Danmark skal til periodiske syn med vores motorcykler, samt have godkendelses-papirer på alle eftermonterede dele.

I Tyskland skal motorcyklisterne have et TÜV godkendelsesbevis på alt monteret på motorcyklen. Også udstødning og dæk. Det betyder så også færdig med uorginale udstødninger, da disse ikke fås med godkendelsesbevis.

EU kommisionen har nu startet en undersøgelse for at indsamle synspunkter omkring denne harmonisering. EU mener nemlig hyppig kontrol af motorcykler vil gavne trafiksikkerheden.

Flere motorcykelorganisationer arbejder mod dette nye EU tiltag. En af dem der kæmper mest imod er FEMA. FEMA har oprettet en facebook-side hvor man kan støtte kampen mod hyppige periodiske syn af motorcykler. http://www.facebook.com/group.php?gid=116608511726843&v=info&ref=mf

Del med en ven

13 personer snakker om “Periodisk syn af motorcykler

  1. Rend mig et vist sted…

    Det vil være en god forretning for synshallerne – og blot en ekstra afgift for os 🙁

  2. Dette synspunkt: "EU mener nemlig hyppig kontrol af motorcykler vil gavne trafiksikkerheden." lyder mest som noget de er blevet overbevist om af synsfirmaerne.

    Jeg mener at den mc-trafik sikkerheds rapport der kom i foråret, slog fast at det var meget få ulykker der skyldes tekniske fejl.

  3. Arh, synsfolk! Rotter i kittel, der ikke har formået at passe et arbejde i det private!

    1. De fleste af vores motorcykler kører ikke i vinterhalvåret. Mange bliver gennemgået og klargjort til ny sæson .
      Det har man måske glemt at tage med i betragtning, der er jo anderledes her end syd på.
      Der er spild af penge.

  4. Hvis det er af hensyn til sikkerheden, skulle man hellere forlange at nye mc-ister kom på

    et kørekusus, som det MCTC udbyder!

  5. Jeg tænker på knallerter,plæneklippere,motorsave, hvad med dem? (Trafik-)sikkerhed, miljøkrav osv.

  6. Hvorfor der skal være forskel på reglerne vedr. bil og mc har jeg aldrig helt forstået.

    Det er måske mig der er dum , men er der en af jer der kan forklare mig det ?

    Selvfølgelig skal motorcykler til syn som bilerne!

  7. @Bondekarlen:

    Motorcykler er for en meget stor del udelukkende en hobby. De går mere op i at maskinen er i orden, velfungerende bremser, velholdte uden rust + at de kører meget færre km end bilisterne.

  8. Samtidig er motorcyklerne kraftigere beskattet end bilerne, et periodisk syn blot vil fordyre motorcyklismen i en endmu højere grad!

    Desuden har havarikommisionen jo fastslået, at af de ulykker de undersøgte i, jeg tror, at det var i 2008, var der ikke nogen tydelig grad af misvedligehold. Altså ikke noget med defekte bremser, som man jo ofte ser ved bilerne!

    Derfor, før kontrol over de, der kontrolleres bør, men lad være med at rette skytset på en gruppe, hvor det ikke er nødvendigt!

  9. Jeg har set motorcykler der kørte uden den forreste bremsecaliper og andet gruopvækkende.

    Ved godt det kun er få men det er vel det samme for bilerne , de fleste er ok ?

  10. Æhh, nej! De fleste er langtfra ok! jeg har kendskab til biler, der blev synet som en vennetjeneste. Jeg har endnu til gode, at se en skræmmende ringe mc.

  11. Politi stat, nu er det kommet med vejsyn, var meget mere tryg hvis det var så var gammeldags politi folk der var der ude, så havde man en chance for at fikse fejl og mangler (og det gjorde man når de havde sagt det). I dag skriver de dit navn på bøden inden de går i gang med at finde ud af hvor stor den skal være. 🥺

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start