Periodisk syn af motorcykler
Anslået læsetid: 1 Minutter
EU planerne om tvunget syn af motorcykler i EU er lagt på hylden. Indtil videre ihvertfald. Det betyder at de tilbagevendende syn vi kender fra bilerne, alligevel ikke rammer motorcyklerne.
Mange europæiske motorcyklister protesterede voldsomt, da planerne om de tvungne syn kom på EU dagsordenen. De mange protester har måske haft en virkning.
Der er ej heller nogen tvivl om de europæiske synsvirksomheder, der naturligvis kunne se en fordel i tvungne syn for motorcykler, har gjort deres lobbyarbejde for at få dette foreslag igennem. Deres arbejde har altså ikke båret frugt i denne omgang.
Yderligere information her.
0 personer snakker om “Periodisk syn af motorcykler”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Hvorfor skal motorcykler og trailere ikke synes med jævne mellemrum som også biler skal?
Jeg ser rigtig mange motorcykler med konstruktive ændringer som ikke er godkendt, med ringe eller defekte bremser, med slidte dæk eller direkte forkert dækvalg, med ulovlig lygteføring og med defekte lygter og signalgivningsapparater.
Også mange motorcykler har defekte affjedringskomponenter, skæve fælgkanter, defekte lejer i kronrør og baggaffel etc.
jeg synes ikke det er rimeligt at forlange at motorcykler skal køres til syn i vinterhalvåret og jeg synes også det ville være urimeligt med syn alt for ofte.
Men tvungen syn hver 5. – hver 8. år ville absolut være rimeligt.
Synsvirksomheden i Danmark bør afprivatiseres og prissættes mere reelt men jeg ser ingen grund til at motorcykler og knallerter skulle gå ram forbi hvad angår syn.
Ligeledes synes jeg at syn sagtens, med stor fordel, kunne foretages rullende langs vejnettet som rutinekontrol.
Jeg er ganske enig. Jeg forstår heller ikke modstanden mod periodiske syn – f.eks. hvert 4.år. Mange af os ligger jo selv og skruer og laver service på bremser m.m. Derfor synes jeg også det er ok med jævnlige syn af motorcykler.
I kører da bare jeres cykler til syn hvert 2. år og betaler kr. 350. Det kan ingen forhindre jer i at gøre. Men omvendt findes der mange motorcyklister der kun kører 1500 km om året. Og så er et syn hvert 2. år vel ligegyldigt. Og de fleste motorcykelejere elsker deres cykler og gør alt for at alt fungerer optimalt.
HD Fatdetså
Har du læst hvad vi skriver?
Det virker ikke sådan med den kommentar du har her.
Læs det dog så du forstår det og SÅ kommenter det.
Nicklas. Du bedes venligst læse MagaCin.dk retningslinier for kommentarer på fora samt artikler.
Disse kan læses her: http://www.magacin.dk/motorcykler/forum/
Eller i fuld version her.:
Retningslinier
Forummet er for alle – såvel nye som erfarne brugere!
Søgning er nøgleordet! Før du stiller et spørgsmål, så brug forummets søgefunktion for at fastslå, om dit emne allerede er blevet behandlet.
Tænk dig om ..
Hvis nogen desuden har opført sig på en måde, der er til skade for forummet – spamming, personangreb osv. – så kontakt os. At angribe den stødende bruger vil kun forværre problemet.
Chikane tolereres ikke.
Ansvarsfraskrivelse
Administratorerne/moderatorerne forbeholder sig til enhver tid ret til at flytte, ændre eller slette alt indhold, som de finder upassende eller anstødeligt.
@MagaCin….tak måske det kan hjælpe
Niklas: citat: "Jeg ser rigtig mange motorcykler med konstruktive ændringer som ikke er godkendt, med ringe eller defekte bremser, med slidte dæk eller direkte forkert dækvalg, med ulovlig lygteføring og med defekte lygter og signalgivningsapparater."
Hvor ser du dem? Jeg ser stort set ingen af den slags cykler og jeg synes da alligevel jeg kommer lidt rundt. Skal MC'en sælges skal den jo synes (efter den har fået nogle år på bagen), så det er jo ikke sådan at de aldrig synes.
De cykler jeg ser, er som hovedregel meget pænt vedligeholdt.
Tror det blev en meget besværlig verden at leve i hvis Niklas fik gennemført alle sine ideer. Motorcykelparken i Danmark er da i absolut fin stand, og periodisk syn vil være en fuldstændig overflødig udgift.
Først ville jeg gerne se synshaller som faktisk forstår sig på motorcykler.
Syn ifm ejerskifte er, som jeg har oplevet det, en meget lemfældig omgang.
Har endda hørt om folk der får synet deres cykler uden at mekanikeren afprøver funktionen ved kørsel.
Hvad værdi har synet så ?
Har en gang læst, at det ikke er motorcyklens stand, der fylder op i ulykkesstatistikkerne. Derfor ikke en plausibel grund til periodisk syn. Applus har via EU lobbyen gjort sit til, at det skulle indføres. De skød sig selv i foden, da mange mc-ejere også har bil, og i en stille protest kører udenom Applus.