Produktionsklar Honda CrossTourer
Anslået læsetid: 0 Minutter
Motoren er eksakt som vi kender det fra CrossRunner, nemlig en stor V4 med kælderdyb moment. Denne motor i CrossTourer har vi prøvet før, da det er selvsamme motor som befinder sig i VFR1200F.
Dobbelt-kobling og 1200cc V4 bør være rigeligt til en eventyrtur rundt om kloden, for to personer og tonsvis af baggage.
Den endelige og produktionsklare model bliver fremvist på Eicma, og MagaCin kommer naturligvis hjem med komplet beskrivelse og indtryk.
0 personer snakker om “Produktionsklar Honda CrossTourer”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Det er sikkert en fremragende mc, men nogen skønhed kan man nok ikke kalde den.
nej køn kan man ikke kalde den, og prisen bliver sikkert også ret uhyggelig.
og hvad med vægten…
Tror Honda har prioriteret function before form – li'som en svensknøgle.
De værktøjsmaskiner er generelt ikke særlig estetiske, syns dog Honda har fanget en ret dynamisk design til dem, der går op i sådan noget pjat… 😛
Synes den ser fin ud. Den oser langt væk af en Africa Twin anno 2012 så den skal nok blive populær, i modsætning til Varadeoen, som var et gigantisk fejlskud fra Hondas side.
MEN – den må ikke være dyrere end og tungere end Yamahas Super Teneré 1200. Så kampen om 2 pladsen i klassen for store Adventure touringmaskiner har helt sikkert fået en ny kandidat.
Jeg vil næsten vove at sætte en smørstegt rødspættefilet – med citronbåd og fritter – på højkant og allerede nu sige, at den bliver både dyrere og tungere end Yamaha's 1200 tenéré. Blot det, at den tilsyneladende kommer med dobbeltkobling samt en V4 motor tyder på, at den absolut ikke bliver nogen letvægter!
Men kan den føres frem ad en grusvej, kan den også klare sig til ug+ på en asfaltvej, og det er stadig der, hvor 98 % af Adventure touringcyklerne befinder sig!
Skulle jeg rende ind i en gavmild lotto-kupon, ville jeg såmænd ikke afvise, at V-Stromen kunne blive udskiftet! Også til en Honda!
Ka' vi så lige få kammertonen! "Flot" er en subjektiv størrelse. Det samme er "tung". 0,1 ton klæder en rigtig mand, og han skal også ha en mc! Og det er ikke er en lavbenet, strømlinet og glat tøs der kan lægge sig vandret i hvert et sving. Hun må også gerne kunne sidde på hug, og føre en ud i ukendt terræn, hvor man bliver uberettiget nervøs. Det kunne Africa'en big time. Det kan Varaderoen på en dejlig voldsom måde. Og jeg er sikker på, at denne skønhed af en Honda også kommer hele vejen rundt…..