Lækre opdateringer til 2020 Honda Rebel 500
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Rebel opdateret til 2020

Ny sort-i-sort Honda Rebel 500 får LED, slipperkobling og ny affjedring
12/11-2019 kl. 10:36
Anslået læsetid: 2 Minutter

Hondas letkørte Rebel 500, som har været den første motorcykel for mange, kommer nok til at beholde sin rolle som det letkørte valg i kompakt cruiser segmentet i en del år fremover. For til EICMA fremviste Honda den opdaterede Rebel 500, som nok skal blive et tillokkende valg for nybagte A2 kørekortsindehavere.

Motoren er stadig den velkendte 500 cc parallel twin motor, men en ny udstødning hjælper den til at overholde EURO-5 regelsættet. Og til at hjælpe under kørsel og nedbremsning, er der nu også assist-og-slipperkobling.

Men siddestilling og komfort skulle også blive forbedret med ny affjedring. Stilen holdes med de brede 130/90 16 dæk fortil og 150/80-16 bagtil.

Og apropos stil, er der nu mulighed for at få Rebel'en i ikke bare sort, men matsort med flere variationer af sort. Alle lamper er nu LED, hvilket er med til at give den runde alu-forlygte et fikst udseende, med fire LED lys i lygtehuset, hvor de to øverste er nærlys, mens de to nederste er langlys. Bagtil er der kommet er bredt og lavt LED-lys, som også oplyser nummerpladen. Speedometeret – som også er mørket ned – er rundt og kompakt og er hvad der kaldes negativt LCD. Altså at det tallene der lyser op ved hjælp af baggrundsbelysning. Til 2020 er der nu også gearindikator og mulighed for at se brændstofforbrug.

Som det hører sig til for motorcykeltypen, er der stor mulighed for customisering og individuel tilpasning. Honda har masser af dele, som kan tilkøbes. Det vil din Hondaforhandler helt sikkert gerne fortælle dig mere om.

Rebel 500 var bedst sælgende Honda i 2019. Måske den kan opretholde den fine statistik med sine nye opdateringer?

Specifikationer

ENGINE

 

Type

Liquid-cooled, DOHC

Engine Displacement (cm³)

471

No. of Valves per Cylinder

4

Bore ´ Stroke (mm)

67 x 66.8

Compression Ratio

10.7:1

Max. Power Output

34kW/8,500rpm

Max. Torque

43.3Nm/6,000rpm

Oil Capacity

3.2 litres

FUEL SYSTEM

 

Carburation

PGM-FI

Fuel Tank Capacity

11.2L

Fuel consumption

27km/litre

ELECTRICAL SYSTEM

 

Starter

Electric

Battery Capacity

12V

ACG Output

0.5kW

DRIVETRAIN

 

Clutch Type

Wet multiplate

Transmission Type

6-speed

Final Drive

Chain

FRAME

 

Type

Steel Diamond

CHASSIS

 

Dimensions (LxWxH) mm

2,205 x 820 x 1,090

Wheelbase

1490mm

Caster Angle

28°

Trail

110

Seat Height

690mm

Ground Clearance

125mm

Kerb Weight

191kg

Turning radius

2.8m

SUSPENSION

 

Type Front

41mm Telescopic forks

Type Rear

Showa twin shock

WHEELS

 

Rim Size Front

16M/C x MT3.00

Rim Size Rear

16M/C x MT3.50

Tyres Front

130/90-16M/C 67H

Tyres Rear

150/80-16M/C 71H

BRAKES

 

ABS System Type

Two channel

INSTRUMENTS & ELECTRICS

 

Instruments

Digital

Headlight

LED

Taillight

LED

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start