RMK E2 snart salgsklar
Husker du RMK E2 – den elektriske motorcykel, som MagaCin har skrevet om et par gange? Ja, den hvor motoren er indbygget i baghjulet og har et moment på ikke mindre end 320 Nm.
Nu er de gale finner nået så langt at de er begyndt at testkøre maskineriet, som man kan se på billederne. Især i Juni og Juli er E2 for alvor blevet testet, bl.a. på Alastaro racerbanen. Rækkevidde og navnlig køreegenskaber er blevet testet, og RMK nævner selv at der har været seks timers køretid på racerbanen. Hvor meget opladningstid seks timers dynamisk testkørsel har resulteret i, melder historien ikke noget om.
Billederne viser en testcykel, som ligger ret tæt på konceptmotorcyklen. Et måske lidt “tungt” design (selvom vægten er på beskedne 200 kg), men også et design som viser at finnerne tør tænke anderledes. Det kan undre at akselafstanden er så lang (1600 mm), men det er sparsomt hvad virksomheden har lækket af information, så forklaringen må vi vente med.
Ligesom Tesla, vil RMK E2 også få opdateringer til sin software trådløst, eller over-the-air, som det ofte kaldes, når det drejer sig om køretøjer. Informationsskærmen på tanken vil naturligvis også tilbyde navigation og der er mulighed for at udveksle data med smartphones.
Der er også blevet ansat flere medarbejderei RMK. Både til produktudvikling, men også til at finde pladser i markedet til den færdige version. Endelig forbereder RMK sig også til at få præsenteret maskinen for offentligheden, og en oplagt af slagsen er naturligvis efterårets EICMA-motorcykelmesse.