Rygte om produktion af Ducati i Indien
Der har været rygter fremme om produktion af Ducati motorcykler i Indien, primært modeller under 500ccm. Asien er et kæmpe marked for motorcykler og Ducati er naturligvis interesseret i at få en del af salget til de mange asiatere.
Indiske medier har været ude med reporter om at Ducati kigger efter en partner i Indien, som kan hjælpe med produktionen. Nøjagtig som BMW har gjort med firmaet TVS, for at bygge G 310 R og G 310 GS til hele klodens motorcykel marked. Der kunne være tale om Hero MotoCorp og Royal Enfield, selvom der ikke har været nogen kontakt.
Rygtet er dog gået i jorden med en udtalelse fra Ducati’s salgs og marketingschef Andrea Buzzoni: ”Tankerne kunne komme på tale på den mellem lange og lange bane. I Indien er der stærke 2 hjuls spillere, som både er kompetente i konstruktion og produktion. ”
Endnu mere præcist blev det udtrykt i en pressemeddelelse fra Ducati: ” Vi vil gerne gøre det helt klart, Ducati har ingen planer om en partner i Indien eller nogen indisk 2 hjuls producent. Ej heller planer om at bygge små motorcykler i Indien. ”
New Delhi Ducati forretningen
Ducati har arbejdet benhårdt på at få fodfæste på det indiske marked, og har forøget deres salg med 18% sidste år og 5 nye forhandlere. Samtidig har de lavet verdens største Ducati forretning i New Delhi.
Ducati har allerede en motorcykel model i segmentet for små motorcykler, nemlig deres 399ccm Scambler Sixty 2. Ducati kunne godt virke bekymrede over rygterne om at de vil fremstille i Indien.
Måske er det ikke så farligt at få fremstillet motorcykler i Indien, flere europæiske og japanske motorcykel producenter både fremstiller og samler motorcykler i Indien. Muligvis kommer det til at ske, det må tiden vise.
0 personer snakker om “Rygte om produktion af Ducati i Indien”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Hvorfor ikke? Eller måske Ducati med tiden må kravle ned fra træet og krybe til korset?
Både BMW og KTM får lavet motorcykler i Indien. Har selv en baby-Duke, og det er en udmærket motorcykel. Kører langt på literen, nem og adræt i byen, nem at kaste dens 129 kilo (uden fører!) rundt på snoede sogneveje, og kan lige akkurat følge med på motorvej – man kan ikke få det hele for en ottendedel.