Så hurtig er en el-motorcykel
Zero FX vs Kawasaki KLR 650
Kawasaki´s adventuremaskine, KLR 650, er intet match for en elmotorcykel i samme klasse. En benzinmotor opbygger moment, en elmotorcykel har altid 100% moment klar til action.
Når man ser dette klip er ingen i tvivl om en elmotorcykel trækker fra som var det onde efter den. De to her yder næsten samme effekt. Kawasaki 37 hk, og Zero FX 44 hk. Men den gigantiske momentforskel gør udslaget i dysten. Kawasaki´s 43,5 Nm ved 6.200 omdrejninger mod Zero´s gigantiske 95 Nm fra 0 omdrejninger får stor betydning.
Et moment som i Zero FX er faktisk langt større end det der findes i tidens superbikes, der alle skal i mange omdrejninger før de når 95 Nm. Zero når de 95 Nm fra stående start.
Imponerende at se hvordan Zero lige løfter forhjulet ca. 20 cm, og forsvinder i horisonten.
0 personer snakker om “Så hurtig er en el-motorcykel”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Hvordan ser det ud med hastigheden efter 50 km´s kørsel?
En gang ude i fremtiden vil alle motorcykler nok være elektrisk drevne, men foreløbig ligner det et uægte barn mellem en mountainbike og en Dyson-støvsuger.
Som du kan sige det, Skuffe
Det må være motorcyklernes svar på e-cigaretten, men jeg savner da noget ordentlig maskinlyd og noget gear jeg kan fedte rundt i, ellers bliver det sgu for kønsløst. Jeg vil ha noget back to basics, man against machine…
Måske ham på Kawasakien skulle klemme lidt mere til den. Accelerationsevne kommer kun an på vægt og effekt. Ellerten har en flad(ere) effektkurve – det er derfor den har en fordel.
Jow jow jeg tror den taber effekten når man skal på tur i Europa med 500 km forlængerledning bagpå
Jow jow, men det er den heller ikke beregnet til
Nu er en KLR heller ikke ligefrem et powermonster