Så vild og billig bliver Yamaha MT10
Så vild og billig bliver Yamaha MT10 streetfighteren
Yamaha mener big business med deres nye MT10. MT modellerne står for massivt moment, hvilket MT10 med sikkerhed kan leve op til med den vilde R1 cross-plane motor der er optimeret for bedst mulig moment. MT10 er altså udstyret med en opfrisket udgave af motoren fra den nye og vilde R1.
Noget af det vigtigste ved en ægte kriger er længde og akselafstand. Så kort som mulig er altid et krav, da korte motorcykler styrer friskere og lettere kører på et hjul. Lige det streetfighter-piloterne ønsker. Og i netop længde vinder Yamaha MT10 med sølle 1400 mm akselafstand. 2-5% kortere end konkurrenterne.
MT10 er udstyret med alle vigtige elektroniske hjælpemidler, som efterhånden er ved at være standarden på moderne motorcykler. Yamaha følger altså tidens trend med traction-control, ride-by-wire , og naturligvis ABS.
Også komforten er der tænkt på i MT10. Både 12V udtag, varmehåndtag, slipper kobling og cruise-control er en del af pakken. Skal det blive rigtig godt kan også quick-shift gear tilvælges.
Desværre er importøren ikke sikker på den nye frække MC farve, hvor motorcyklen nærmest er lakeret i grunderfarve, og med selvlysende hjul, kommer til Danmark. Den er vi mest vilde med, og mener den tilbyder et friskt farvepust blandt sorte og blå mainstream-motorcykler.
Den første pris vi fik oplyst fra Yamaha-importøren, lød på 220.000 kr., men efter efgiftsnedsættelsen udtaler salgschefen fra Yamaha at MT10 vil lande på 204.000-205.000 kr.
0 personer snakker om “Så vild og billig bliver Yamaha MT10”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Er en lille smule mistroisk, hvad gælder egentlige priser på nye modeller i forhold til afgiftsnedsættelsen. Men det må jo kunne sammenlignes med priser i f.eks. Spanien sammenholdt med nuværende modeller. Altså skulle forholdet ikke følges ad, når det gælder 2016 modeller.