Salgstal 2013 fortsætter i positiv retning
Over 125 ccm er det BMW der løber med årets pris. BMW står der også på tanken når årets mest sælgende model over 125 ccm skal findes. Best sælgende til dato over 125 ccm er nemlig BMW R1200GS med 59 stk. Den maskine alene har omsat for over 16.225.000 kr. her i landet gennem 2013.
Medtages maskiner under 125 ccm, er det Yamaha der løber med sejren. Yamaha YBR 125 har til dato solgt hele 61 stk.
Gigantisk fremgang sammenlignet med 2012 ses hos flere mærker. Specielt BMW 62,3% fremgang imponerer. Også Honda med 18,4% og Yamaha med 11,5% fremgang viser flotte resultater. Kawasaki er også foran 2012 salget.
Taberne med stort tilbagegang i salget, er Aprilia, Moto Guzzi, Suzuki og Triumph, der alle næsten har halveret salget sammenligned med seneste år.
Samlet er det totale nysalg nede med ca. 5% i 2013 sammenlignet med 2012. Ikke meget, velvidende at brugtsalget er næsten fordoblet sammenlignet med 2012.
0 personer snakker om “Salgstal 2013 fortsætter i positiv retning”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
59 solgte BMW R1200GS mod 61 solgte Yamaha YBR125! Dét er edderrådme godt gået af BMW, når man tænker på prisen ift. Yamaha'en! Respekt!
Enig. Det viser også hvem det er der køber MC for tiden og at "moden" er skiftet sammen med kundegruppen. Måske en del er dem – tør man sige det – er racerdrenge der er blevet "voksne".
Tal er altid interessante, netop fordi tal kan læses på mange måder og sjældent giver entydige svar. Jeg tror BMW har kastet penge efter markedsføring, har dumpet priser på udvalgte modeller og ikke mindst har BMW markedets bedste finansiering. Især det sidste bør give stof til eftertanke hos konkurrenterne – pengene hænger ikke længere på træerne og åop på over 10% sælger altså ikke motorcykler. Tidens trent kan givetvis også aflæses i salget….. der sælges færdigstrikkede livsstilsprodukter i metermål. Hvem søger ikke friheden og drømmen om blot at rejse væk fra en stresset hverdag – så gør det bestemt ikke noget, at der står adventure på siden af biken selv om det for de fleste kun bliver til korte ture i baghaven. Det lugter altid lidt af, at man kan være med på noderne i en tid, hvor det er vigtigt at kunne skrive ironman på sit C.V., at have kort til Fitness World og leve efter smagsdommernes henvisninger omkring det gode liv. Hele mellemsegmentet er naturligvis også ramt af nye og helt ude i hampen kørekortregler, hvor det at eje og køre motorcykel risikerer at blive ligeså offentligt banlyst som at ryge. Hvis det at køre verdens grimmeste motorcykel, BMW R1200GS er lig med at blive voksen – så gud fri mig fra at blive voksen og lad mig beholde min Ducati racer ;o)
Den skal du da bare beholde den er jo nærmest umulig at sælge ??? Hvem gider eje en livsstils mc af DÅRLIG kvalitet som koster kassen at få udført service , og inden du går helt sort JA jeg har haft en monster 900 magen til dårlig kvalitet findes ikke MÅSKE derfor de ikke kan sælge maskiner som BMW som du må indrømme fungere og har en rigtig go gensalgs pris PRØV den nye Gs/lc den har en affjedering der er en drøm og min tur til alperne var der ingen Ducati der stresset mig MEN alt er jo smag og behag
Nu er det ikke smag jeg prøver at påvirker…. jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad den enkelte finder interessant – det jeg kommenterer på den udvikling som afspejler et trængt marked for nye motorcykler. Jeg efterlyser bedre finansieringsmuligheder og et bedre segment, der afspejler nye kørekortregler. Mr jen jen: Du må da så sandelig meget gerne køre BMW og er du glad for den, er det den rette motorcykel for dig – jeg gider nemlig ikke stille op i køen af smagsdommere selv om jeg synes modellen, som er bedst sælgende BMW – R1200GS ikke just er et smukt syn.
Nu er det vel sådan at det der virker og sælger får de bedste salgsvilkår Sådan er den virkelige verden MEN nu er Ducati jo blivet opkøbt af tyske audi så med tiden kunne de komme op på japansk/tysk standart Så må med tiden sådan en DKW afprøves
Holstener jeg kan ikke være mere enig. Håber at det bliver moderne at køre sportscykel igen. Der er jo simpelthen ikke noget sjovere. Er selv ejer af en ny honda fireblade 2012 købt i år. Den giver mig dejlige oplevelser. Bmw R1200gs er sindssyg praktisk, men for grim til at eje…
Smag og behag kan jo som bekendt ikke diskuteres. Heldigvis er vi ikke alle ens !
Meeeeen…..Når alle duc og firebladedrengene engang bliver til mænd, så ender de alligevel på en stor lækker bmw!
For her sidder man godt, selv efter MANGE KM , man skal ikke ustandseligt smøre kæden, og efterfølgende pudse kædefedt af fælgen. Der er varmehåndtag og alt hvad hjertet kan begære og tegnedrengen kan bære!
Fis nu ud og prøv sådan en bmw, det er sgu noget der duer 😉
Jeg kørte selv fireblade indtil sidste sommer, indtil jeg fik prøvet en bmw , så måtte jeg sande at jeg ikke længere gad sidde krøllet sammen bag kåbeglasset med dårlig ryg og nakke til følge.
Som en ekstra bonus, så er min bmw, MINDST lige så hurtig som en fireblade !