Sejeste Guzzi ever
Konceptmaskinen Moto Guzzi MGX 21, som er baseret på Moto Guzzi California, har nu fået grønt lys fra ledelsen til at gå i produktion. Det betyder at denne ultimative Guzzi vil se forhandlerne i 2015.
Motoren er en 1380 ccm langsliggende V2 der yder 96 hk ved 6.500 omdrejninger. Momentet er massive 120 Nm allerede fra 2.750 omdrejninger.
Bagger-koncepterne bliver spændende at følge frem mod 2016. Det er jo ikke kun Moto Guzzi der tænker i disse designideer. Honda er der allerede med deres Goldwing 1800 F6B og BMW har også fremvist et bagger-koncept i deres Roland Sands design, som vi dog ikke ved om kommer i produktion.
Hvad Moto Guzzi kommer til at koste vides endnu ikke, men vi er ret sikre på prisen lander i den tunge ende.
0 personer snakker om “Sejeste Guzzi ever”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Nu er V-motoren vel tværstillet, som på alle Guzzi'er 🙂 Ser ellers fee' ud.
Nej. Motoren er langsliggende. Man taler nemlig altid om krumtapplaceringen, hvilket betyder at Guzzi, Honda CX 500 oa. er langsliggende V motorer. Ligger krumtappen på tværs, er en V motor tværstillet, som f.eks på HD oa.
Smag og behag. Men Guzzi V7 Racer – den er da smuk hele vejen igennem.
Ak ja, havde man bare råd til en nr. 2 cykel 🙂
Det forhjul bliver da "edderhyl" op langs vestkysten i en stiv kuling!