Skarphed fra Ekstrabladet ?
Suzuki udsendte igår en pressemeddelelse om ny tilkøbsservice. En service der i visse tilfælde kunne forlænge problemfri motorcyklisme til 5 år, uden uheldige meromkostninger. Suzuki kaldte denne service for Garanti, trods det faktum at det er en forsikring. Suzuki brugte altså et forkert ord.
Straks efter udsendelse var dette forkerte ord forsidestof på eb.dk under overskriften “Suzuki med ulovlig garanti”. Havde ordet været udskiftet med forsikring, kunne ingen pege fingre af denne Suzuki pressemeddelse.
Her på MagaCin modtog vi selvsamme pressemeddelelse. Vi opdagede fejlen og rettede straks henvendelse til Suzuki. Suzuki bad os rette denne fejl til korrekt tekst, hvilket naturligvis blev udført. Derfor skriver vi i teksten ikke garanti, men garanti-forsikring. Alt dette timer inden artiklen på eb.dk.
Vi har tidligere rettet henvendelse til virksomheder der oplyser danskerne om deres ret til 2 års garanti, trods det faktum at loven kun giver os 2 års reklamationsret. Altså forkert brug af ord. Mange danske virksomheder kender åbenbart ikke de snørklede forbrugerlove.
De 5 år Suzuki tilbyder er altså en forsikring, som køberne af Suzuki motorcykler frit vælger om de ønsker eller vil undvære.
Burde eb.dk også have taget kontakten til Suzuki før artikel, for at informere om en fejl af denne karakter ?
Artiklen på eb.dk findes her: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1498560.ece
Døm selv.
Læs eventuelt alt om købeloven her: http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1563
0 personer snakker om “Skarphed fra Ekstrabladet ?”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Som EB skriver "Vi venter på en kommentar fra Suzuki-importøren", så noget tyder på de har prøvet at kontakte dem:)
Ja ja Tommy. Fint nok at du omtaler det som en garanti-forsikring, men det ændre ikke det faktum, at Suzuki selv kalder det en garanti
http://issuu.com/reinhardt_as/docs/on_wheels_2011_web_lille?viewMode=magazine&mode=embed
Det der skaber mere undren, er din manglende skarphed/kritik af deres "garanti". F.eks. at den bortfalder hvis man ændre på MC'en eller monterer udstyr på der ikke er Suzuki's egen ekstraudstyr, samt at de mener kun autoriseret service er godt nok.
Som forbruger er det jo rart af kende den ekstra omkostning der er ved at motorcyklen skal på det dyre mærkeværksted.
Som FDM også påpeger, er det jo et forhold de har kæmpet imod for bilerne.
Jeg kunne da godt tænke mig at vide, om en anden udstødning, KN-filter og en powercommander er nok til "garantien" bortfalder, eller om en banedag i grøn eller blå klasse ryger under kategorien race, og derfor igen at "garantien" bortfalder…