Spændende nyt fra CFMOTO på EICMA - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Spændende nyt fra CFMOTO på EICMA

Den nye trecylindrede CFMOTO 675SR-R kan ses på mærkets stand O54 i Hal 24, og derudover lover CFMOTO masser af andre spændende nyheder.
CO
23/10-2024 kl. 12:35
Anslået læsetid: 3 Minutter

For en del år siden havde billige kinesisk producerede motorcykler en kortvarig opblomstring på det danske marked, hvor de billigste modeller af mange groft sagt blev købt og brugt som engangslightere.

Denne skribent forsøgte sig også udi indkøb af nogle forskellige ikke særligt omkostningstunge eksemplarer, som blandt andet blev brugt til pitbikes og crosskørsel på privat grund, hvor de små motorcykler bød på masser af spas og ballade, når lige så billige meget større og stærkere kinesiske motorer blev eftermonteret.

Det var dog behæftet med en vis risiko, at flintre afsted med langt over 100 km/t, når kinøjserne i ringe materialekvalitet begyndte af falde fra hinanden, hvilket skete ret hurtigt!

Ser man bort fra de aller billigste motoriserede kinesiske køretøjer, så har meget ændret sig siden dengang.
Et familiemedlem har just anskaffet sig en kinesisk elektrisk bil, hvor materiale- og samlekvalitet umiddelbart står mål med andre mere traditionelt anerkendte mærker. Men der skal da også langes en ikke ubetydelig sum over disken for en Xpeng G9 Performance AWD, og vedrørende motorcykler er der også sket en del gennem årene.

Eksempelvis satser kinesiske CFMOTO seriøst på et indtog på det europæiske marked, og den europæiske udgave af mærkets website er for længst sat i søen.

MagaCin har gennem nogle år observeret kinesiske CFMOTO, som det blandt andet fremgår af artiklerne CFMoto 700 CL-X snuser til europæisk luft samt CFMoto 800MT Adventure – en forklædt KTM. Lidt mere up-to-date tog vi i indeværende år tråden op, og delte teaservideoen for CFmoto’s kommende firecylindrede 500SR VOOM, som for et par måneder siden fik følgeskab af artiklen, om hvad der er værd at vide om den nye CFMoto 675SR-R.

Som du kan læse i artiklen der er linket til herover, kommer den trecylindrede motor i CFMoto 675SR-R i første omgang til at yde mindre end forventet, men omdrejningstællerens røde felt indikerer mere vildskab.

Ved CF Moto’s pressekonference på EICMA i 2023 gik de første udmeldinger på en motorydelse over 100hk, et rødt felt på omdrejningstælleren som begynder ved 12.300 omdr., og motorens vægt blev opgivet til under 55 kg.

CFMOTO 675SR-R er en motorcykel som umiddelbart ser rigtig fin ud, og vi skriver os bag øret, at vi også skal nå en tur forbi CFMOTO’s stand på den nært forestående mc-messe EICMA i Italien. For CFMOTO lover nemlig, at vi kan blive meget klogere på modellen i kongres- og messecenter Fiera Milano‘s Hal 24 på stand O54.

Et besøg på CFMOTO’s stand kan imidlertid vise sig, at blive meget mere interessant end forventet.
For i et andet opslag på sociale medier giver CFMOTO nemlig udtryk for, at de har masser af nyheder med på EICMA. Og hvis teaserbilledet nedenfor er en indikation på, hvad vi kan forvente, så er vores nysgerrighed i hvert fald vakt.


Det bliver interessant at følge, hvordan europæerne forholder sig til de kinesisk producerede motorcykler, og om CFMOTO’s europæiske fremstød kommer til at bære frugt. Nedtællingen til EICMA nærmer sig sin afslutning, der er nu mindre end to uger til arrangementet løber af stablen, og vi ser frem til at se og røre ved CFMOTO’s nyeste modeller.

Kunne du finde på at købe en motorcykel produceret i Kina?

Del med en ven

En person snakker om “Spændende nyt fra CFMOTO på EICMA

  1. Ja kunne godt finde på at købe en produceret i Kina, hvis kvaliteten er i orden – men ligner det en Kinacykel eller har navn somen bliver det nej tak!

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start