Spottet: Opdateret baby-bimmer
Okay, baby-bimmere er måske så meget sagt, for vi har tidligere konstateret, at begge 310’ene er ganske kompetente motorcykler med lækre køreegenskaber, men de er trods alt stadig de mindste i producentens modelprogram.
Jeg kan varmt anbefale at se eller gense Tommy's test af G 310 R, og i særdeleshed klippet med G 310 GS, hvor Carsten tager modellen med på skovtur.
Travlheden hos BMW er enorm for tiden, særligt fordi de leverer masker og udstyr til sundhedspersonale under den nuværende corona-pandemi, men også fordi udviklingsarbejdet med den store R18 bokser har fyldt meget hos fabrikanten – tjek den ud, den er råfed.
På trods af det, har de bayerske ingeniører fundet tid til at påbegynde en opdatering af begge de små 313cc enstampere.
En fotograf med meget hurtig aftrækkerfinger, har for nylig spottet de to motorcykler på vejen under en testtur, og selvom vi desværre ikke har rettigheder til at bringe billederne her, viderebringer vi alligevel de små ændringer der tydeligt er at spotte på begge modeller.
Både R og GS har fået redesignet forlygten, så den nu fremstår skarpere og mere aggressiv. Lygteføringen er opgraderet til tidens standard, og de gamle trætte glødepærer er nu erstattet med LED.
GS’eren ser ud til at have fået et smallere næb og mere fremtrædende sidekåber, mens R’eren opdateres med fremskudt lygtehus og tredelte sidepaneler.
De visuelle ændringer er altså ret subtile, men vi mistænker BMW for at have foretaget ovenstående ændringer i samme omgang som en opgradering af drivlinjen, da motorerne jo inden længe skal opgraderes for at imødekomme Euro5 kravene.
Hvad de nye motorkonfigurationer indeholder kan vi kun gisne om, men efter udmeldingen om at BMW ikke har tænkt sig at deltage i hverken Intermot eller EICMA i år, må vi forvente at både G 310 R og G 310 GS får en online lancering i løbet af det næste års tid.