Stor salgsfremgang
BMW var et af de få mærker, der ikke tabte salg gennem 2009-2010. Alligevel formår den tyske gigant at øge salget yderligere i 2011. De to med stort H, Honda og Harley er årets til dato, helt store vindere. En fremgang på 30-33% kan de prale af.
Står der det rigtige mærke på tanken i 2011 kan nye maskiner altså godt sælges.
Ændring i % første 3 måneder 2010, sammenlignet med første 3 måneder 2011.
+33,3% Harley-Davidson (20 stk)
+29,2% Honda (62 stk)
+14,4% BMW (47 stk)
+11,6% Kawasaki (48 stk)
-12,7% Yamaha (69 stk)
-17,9% Suzuki (46 stk)
-50,0% Triumph (4 stk)
-62,5% Ducati (3 stk)
Totalt er salget på de kendte mærker gået pænt frem, mens de ukendte kinesere helt er forsvundet. Det betyder det samlede marked er nede med ca. 5%.
Trods tab af markedsandele er Yamaha de bedst sælgende til dato i 2011, dog skarpt forfulgt af Honda.
Butikkerne melder at det store salg i 2011 foregår på brugtmarkedet.