Suzuki DL 1000 V Strom bliver moderne
Suzuki tanker og ideer
Suzuki er let gammeldags når der skal sammenlignes store adventure maskiner. Deres DL 1000 V Strom har nemlig til dato ikke kunnet fås med tractioncontrol.
Mange af konkurrenterne i adventureklassen har længe fulgt den elektroniske sikkerhedsvej med elektronisk tractioncontrol. I flæng kan nævnes BMW R1200GS, Yamaha Super Tenere, KTM 1190 Adventure, Kawasaki Versys 1000 osv.
Hele motoren i den kommende version er totalt redesignet. Dette giver ifølge Suzuki en lettere kontrollerbar motor, og et bedre moment. På den kommende V Strom 1000, er der fuldt moment til rådighed allerede fra 4.000 omdrejninger.
Ydermere har Suzuki implementeret Twin Spark systemet, som bla. kendes fra Alfa Romeo bilerne. Det betyder to tændrør i hver top. Dette giver ifølge Suzuki en bedre forbrænding.
Hvis Suzuki kan holde de lave priser, som dette mærker plejer at kunne gøre i Danmark, tør vi godt spå den kommende udgave af DL 1000 V Strom en lysende fremtid. Den tidligere version har været en stor sælger her i landet.
0 personer snakker om “Suzuki DL 1000 V Strom bliver moderne”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Det er vist mest 650'eren der er solgt i DK; og ja, 1000'eren er savnet, den har heller ikke været tilgængeligt med ABS! Der er dog 2 forhold – som jeg ser det – der kan hindre en succes – altså udover hvis prisen ikke er rigtig og det er er: 1) udseendet – underlig front 2) 6000 km service intervaller: Det koster en formue for dem der kører 10-12.000 om året alle konkurrenterne anvender 10.000 km intervaller – mindst
Ja, de korte serviceintervaller er helt til grin og så tilbyder Suzuki heller ikke ret god finansiering. Det betyder at den bliver lige dyr at eje som en BMW selvom BMW'en måske er 50% dyrere.
Som en glad 650-ejer er det spændende at se og prøve den nye 1000er. Den har især manglet ABS og traction control er da også en velkommen forbedring. 6000 km service intervallerne er for lave til denne type af MC, men det er prisen for en lavere købspris… Udseendet er en smagssag, men ingen af de store adventure maskiner er ligefrem skønhedsåbenbaringer.
Er der kardan eller kæde på?
Hold nu kæft alt….Se og hør Journalistik af værste skuffe
"Den tidligere version har været en stor sælger her i landet" ..NOT, sandheden var at den var alt alt for dyr, og de sidste nærmest måtte foræres væk for at komme af med dem. MEN … det ændre så ikke ved at den da kørte fint nok til at jeg personligt har ejet ikke mindre end 2 styks DL1000, og eneste anke ( sådan for alvor ) var en del turbulens omkring kåbeglasset/ hjælmen, selv med et eftermarkeds glas, der var turbulensen så udtalt så hastigheder over 130/140 km/t var ulidelige, hvilket faktisk er ærgerligt da den har motorkraft til god hastighed på motorvejen.
En skam, at de ikke smed kardantræk på. Det havde været det eneste rigtige på den type mc.
ENIG med Kasper/Lolland:
Hvad sker der lige for det, der burde da være kardantræk på sådan en rejsemc. I det hele taget så er det noget kluns med kæde.
En helt anden ting, det var da det mest uinteressante jeg længe har set, en søvnig japaner der forklarer et eller andet, som man ikke har tid / gider til at se til ende…
Lad os se noget metal istedet for….