Suzuki DL 650 2012 kopierer Kawasaki
De første har nu prøvet 2012 Suzuki DL650 V-Strom nyheden i Kroatien. Vores kollega i det engelske, Kevin Ash, sammenligner den på alle punkter med Kawasaki Versys 650. Ikke noget dumt træk fra Suzuki, da Kawasaki Versys 650 er en af tidens bedste motorcykler.
Kawasaki Versys 650 har solgt stort i mange lande, bare ikke i Danmark. Det er naturligvis dette marked Suzuki gerne vil stjæle fra Kawasaki, og man må formode Suzuki har kigget langt og længe efter Versys, inden V-Strom opdateringerne.
Ifølge Kevin er det lykkedes for Suzuki. Den vel tunge og vel kluntede V-Strom er nu kommet i Versys-klassen. Køreegenskaber, agilitet og motorgang er forbedret kraftigt, og nu minimum på Versys niveau.
Ifølge Kevin er bygge og samlekvalitet samt detaljer stadig efter Kawasaki Versys. Han mener V-Strom er mere udsat for korrosion over tid.
Et sted hvor Suzuki har fejlet totalt, er på deres tourer udgave. Det passende taskesæt, er ikke ændret fra den gamle udgave, trods nyhedens smallere bagende. Det betyder taskerne sidder meget langt fra maskinen, og at maskinen derfor bliver irreterende bred. Simon Hargreaves fra engelske Bike magazine udtaler sarkastisk at der er plads til et ekstra taskesæt mellem maskinen og originaltaskerne.
Kevin vil nu vælge V-Strom over Versys, da den i England er billigere. Prisen på disse bliver altså den altafgørende parameter.
Så er det let at regne ud hvad den nye V-Strom må koste hvis den skal sælge. Kawasaki Versys 650 kan nemlig findes til 85.000 kr. i de orange farver her i landet. Den orange Versys som er en gammel udgave er dog snart udsolgt, og så koster de næste 130.000 kr.
0 personer snakker om “Suzuki DL 650 2012 kopierer Kawasaki”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
85 kilo-kroner!!!!!
Det var godtnok billigt, al den stund, at den gamle model ligger på de 100.000 kr.
Mon ikke Kevin Ash prissammenligner med den nye Versys? Den koster 135.000 kr herhjemme – de 85.000 kr. er for den gamle model.
Så mon ikke den ny V-Strom ender i prislejet 110-130.000 kr.
Ahh, ja det lyder så lidt mere sansynligt. Det skulle være mærkeligt, hvis en forbedret model ligefrem bliver billigere end den, den afløser!
Men jeg synes stadig, at den nye V-Strom er lidt som at date en nonne. Mulighederne var der, men det ønskede resultat udeblev!