Suzuki er kørt
Anslået læsetid: 1 Minutter
Hele 183 Suzuki er der solgt til dato i Danmark. Det betyder en salgsfremgang for Suzuki, fra 2013 til 2014, på hele 273,5 %. Inazuma 250 har solgt 48 af alle nye solgte Suzuki, men også VL 800 samt DL 650 sælger flot.
Yamaha er på en flot 2. plads, men mangler en del salg for at hente salgsstærke Suzuki. Honda er på en samlet 3. plads, men oplever tab af salg i 2014, sammenlignet med 2013.
Salgs top 5 mærker 2014.
Suzuki – 183
Yamaha – 142
Honda – 135
BMW – 109
Harley-Davidson – 62
Det samlede salg oplever en flot fremgang i 2014 på 16,1 %, sammenlignet med 2013. Godt at se motorcykelsalget igen oplever en fin salgs-fremgang.
0 personer snakker om “Suzuki er kørt”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Der er vist ikke noget at sige til at Suzuki kan sælge en del inazuma'er så længe det varede, den tjener de ikke meget på.
Men det må da være skuffende for dem at det ikke er deres nye store satsning dl1000 der sælger.
interessant er det om de 273,5% fremgang er i solgte antal MC eller om stigningen er i kroner- eftersom inazuma modellen udgør mere end 1/4 af salget
har købt en dl 1000, den er jeg meget glad for – har haft en 650'er i 7 år. Det er også en rigtig god maskine. 1000'eren er langt mere 'sofistikeret' og sparker rxx……
Har faktisk også lige købt en dl 1000 Efter et år 12,000 med en dl650 en super maskine der køre perfekt Er meget meget glader for den end div gs 1200 som jeg har haft Det enest anke jeg har at motoren på 650 går super blødt over hele registeret Det gør 1000 ikke MED den har power fed affjedering super bremser Så jeg er stadig en glad mand
Ja dl 1000 kører godt, men knap så komfortabelt som en gs 1200, det er prisen så til gengæld 😉
Jeg synes dog at det er en stor fejl at dl 1000 kun har 16 cm frihøjde, og det er endda uden bundskjold, det er der ikke meget allroader over, den kan jo knap nok køre over en kantsten uden at blive smadret.
Efter 1 måneds ejerskab af den nye Suzuki dl1000 og 3486km må jeg sige at den har det der skal til og lidt til, frihøjde eller ej, de 2km jeg kører på grus om året er nok meget retvisende for hvad 95%+ af denne type mc'er bliver brugt til, og ja den sparker Røv, men kan samtidig sættes op til at være en komfortabel rejse mc med lige det overskud af power som dl 650'eren ind i mellem mangler.
Det store salg af de små prisfornuftige mc'er betyder forhåbentlig at der er nyt blod på vej ind i mc verdenen, om forhandleren tjener penge på dem, tja ? ? men i hvert fald godt for os købere