Suzuki igen i front
Sidste år fik Yamaha lige kravlet foran Suzuki i det danske salgsrace, men Suzuki er tilbage i topform, og er igen danskernes klart foretrukne motorcykelmærke.
Ved udgangen af august havde Suzuki solgt så godt, at deres samlede markedsandel nu er oppe på næsten 22%.
Toplisten:
Suzuki, 508
Yamaha, 354
Honda, 298
Kawasaki, 259
BMW, 171
Harley, 133
Hyosung, 100
Det er sjovt at se på geografiske forskelle. I Esbjerg er BMW på en 2. plads med over 16% markedsandele, hvilket utvivlsomt skyldes Xpedit. Yamaha er klart førende i København, med hele 24% markedsandele, hvilket Fisker motorcykler nok bærer ansvaret for. Suzuki er den tunge spiller omkring Vordingborg, hvor godt hver 3. MC der sælges er med Suzuki logo.
Solskinsøen Bornholm har altid været Harley-Davidson område. I 2010 er der ikke solgt en eneste HD på Bornholm, trods ellers fornuftige HD salgstal.
Mest solgte maskine er Suzuki SV650. Hver 4. solgte Suzuki er en SV650, hvilket igen beviser at danskerne går efter tre ting når der vælges MC. Pris, pris og pris. Forståeligt nok da en pris på 70.000 kr. gør SV650S til tidens bedste bud i mellemklassen.
0 personer snakker om “Suzuki igen i front”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Det er da klart, Suzuki er jo bedst 😛
Næh, suzuki er absolut ikke bedst, men suzuki kan levere til en pris de andre ikke kan følge! Og det er udslagsgivende i "discount-Danmark".
tror sq ikke Honda er meget bedre en Suzuki, når man tag hvor meget mere de koster..
Nu er Suzuki-importøren jo også kendt for at pynte lidt på tallene ved selv at indregistrere nogle stykker, så jeg tror ikke man skal lægge alt for meget i de ovennævnte tal.
Forskellen Zilka, den finder man når der er gået par år, eller man skal skille n
Orla…..
min er fra 2004 den kører som drøm…
og når man skal skille sig af med en, jamen yamaha er jo heller ikke bedre til det. Man kan få en r6 fra 07 og en gixxer 600 k7 til næsten samme penge…
Hej
Der er sgu stor forskel på en suzuki og en hondan.
Suzuki er og bliver noget skrammel, har haft Honda Suzuki BMW Yamaha. og der vinder Honda klart, selv BMW nye S1000RR kommer ikke op på en CBR1000 i færdig lavet mc.
Suzuki ER den af de japanske, der har den dårligste/billigste finish og det er samtidig indiskutabelt, at honda ligger i toppen. Af de japanske, vel og mærke. Når det drejer sig om generel finish ligger de europæiske mærker kilometerhøjt over de japanske konkurrenter!
BMW benytter nogle materialer, som ingen japaner ville vove at snige forbi økonomidirektøren. Der ses forskellen så først efter en række år og flittig brug. Prøv at gransk en Triumph eller ducati i detaljerne! Det finder man ikke på nogen japaner.
Eller for den sags skyld, så prøv at nærstuder en Laverda 750 fra omkring 2000. Det fræsearbejde der er benyttet der, findes ikke på denne side af en Bimota!
Og ellers er jeg da også yderst lunken over salgstal fra C.Reinhard og ko!
Suzuki på højde med Honda ?? hæhæ… den lader vi lige stå lidt.
Tjae, enhver er jo salig i sin tro, hver sin lyst…
siger bare at man ikke får så meget mere, når man ser da Honda er meget mere dyrer end Suzuki….
Og der vil jeg så sige, at ved Honda får du en væsentlig bedre finish og forarbejdning. Om det så er noget, man vil betale ekstra for, er så en anden sag! Du kan sammenligne mellem en Suzuki GS 500 og en Honda CB 500. Hvor Suzukien er tæret op pga billig forarbejdning, kører Honda'en ufortrødent videre!