Suzuki SV650 Scrambler
Scrambleren fra Suzuki på det franske marked i 2017
Den er helt klart cool den nye Scrambler fra Suzuki, den er bare kun beregnet til det franske marked som det ligger lige nu. Det kan det være mange meninger om, men Suzuki har valgt det på den måde.
Alle producenterne har en Scrambler efterhånden, nu har Suzuki også fået en. BMW og Ducati har endda 2 modeller på Scrambler siden, og selvom Suzuki’s ikke afviger vildt meget fra det originale design på SV650 er det en start. Jeg vil ikke lyve, havde jeg en hel trillebør med penge, havde jeg op til flere Scramblere, de er bare fede for øjet.
Det er stadig den velkendte driftsikre V2 i SV der spinder som en mis, en motor der ikke er så kræsen med gearvalget og trækker som en V2 bare kan. Netop motorens gennemprøvede teknik garanterer fravær af børnesygdomme. Motoren er velegnet til en Scrambler tænker jeg, det forener lyd og træk på en lækker måde.
Men hvad har Suzuki så gjort for at få en SV til at blive en Scrambler? De har tilført nogle dele som hører Scrambler stilen til. Et sæde designet af Bagster, grovmønstrede dæk og en sej forlygte er blandt de største ændringer, hertil kommer diverse små detaljer som skaber helhedsindtrykket af Scrambler. Andre fede features er vindskærm, køler kant, kædeskærm og motorens mudderskærm som fremstillet i aluminium.
Vildt cool forlygte design
Der er ikke ændret på affjedringen og udstødningen er også den samme som på SV’en – nej der er ingen oplagt ustødning med i pakken. Men du kan være helt sikker, en eller anden eftermarkedsproducent vil nok før eller siden skal få lavet en oplagt udstødning Suzuki’s Scrambler. Efter min mening er en oplagt udstødning en nødvendig del af pakken når vi taler om Scrambler, og med en ekstra sprød lyd forstås. Egentlig er det lidt ærgerligt at den ikke er kommet med her.
I Frankrig vil Scrambleren ligger 15-20 % over standard SV prisen på gaden, og kommer den til Danmark vil det nok være stort set det samme. Men Suzuki har her og nu ikke tænkt sig at sælge modellen andre steder end Frankrig. Det kan tyde på, at en test på markedet i Frankrig skal stå prøven for om der skal satses i flere lande. Det er jo trods alt en stil motorcykel og ikke en decideret standard hverdagsmotorcykel.
Vi må håbe at det bliver en succes i Frankrig, så der kommer lidt kræs til DK. Hvem ved, måske bliver det ændret lidt her og der på den nuværende model, så den kommer til at være endnu mere Scrambler.