Suzuki V-Strom 800 DE ser bagud med særlig Djebel udgave - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Suzuki V-Strom 800 DE ser bagud med særlig Djebel udgave

Speciel bemaling, lækre detaljer og navnet fra en bjergkæde skal få os til at mindes tidligere tiders Suzukier
02/02-2024 kl. 06:13
Anslået læsetid: 4 Minutter

Vi har berørt emnet før; adventurebikes er pokkers populære, og selvom mange stadig er glade for de helt store udgaver, som BMW R 1300 GS, Triumph Tiger 1200 og Ducati Multistrada V4 S, er mellemklassesegmentet virkelig en klasse der rykker.

Mange vil sige, at østrigske KTM var først med den nye bølge af kapable mellemklasse adventurebikes, med 790 Adventure, som senere blev afløst af 890 Adventure, og genoptstået som et billigere alternativ til 890’eren.

Fra Japan fulgte Yamaha med, da de lancerede Ténéré 700, der nu findes i en bred vifte af udgaver, som blandt andet den eksklusive World Rally, der bare har mere af det hele.
De tre andre store japanske mærker har været noget fodslæbende, og Kawasaki har her til lands stadig intet at tilbyde i segmentet, hvis vi ser bort fra den gadeorienterede Versys 650.

I den forgange sæson kom Honda og Suzuki på banen med henholdsvis XL 750 Transalp og V-Strom 800 DE, hvor sidstnævnte er blevet lanceret i en særlig Djebel udgave.

Suzuki V-Strom 800 DE Djebel er opkaldt efter det højeste bjerg i Tunesien, som ligger i forlængelse af Atlas bjergene og rejser sig 1.295 meter over havets overflade.
Djebel navnet, som er givet til den særlige udgave af den nyeste V-Strom, er hilsen til Suzuki’s tidligere eskapader i ørkenræs med legendariske modeller som DR 350, DRZ 400 og ikke mindst DR 650.

V-Strom 800 DE Djebel

Sløret for den særlige Djebel udgave blev løftet på Motor Bike Expo i Verona – en by med særlig stor kærlighed til Preben Elkjær, qua et vundet mesterskab.
Og ligesom den tidligere landsholdslegende, har farvevalget en umiskendelig forbindelse til 80’erne, og de førnævnte Suzuki modeller.

De hvide og blå farver hørmer langt væk af nostalgi, og guldfarvede fælge samt forgaffel sætter prikken over i’et. Suzuki har valgt at smide Bridgestone Trailmax Raid på hjulene, så Djebel’en bedre end standardudgaven kan klare sig, når det går løs i gruset.
Fabriksudstødningen er blevet smidt på porten til fordel for en slip-on-sag fra Akrapovic, så der er garanti for en sprød lyd.

På motorfronten er der tale om samme enhed som du finder i standard V-Strom’en. Så trods V’et i betegnelsen, som passede bedre i den gamle 650 V-motor, er det altså 776-kubiks twin med 83 hestekræfter som sætter skub i festen. Og du får naturligvis også glæde af den samme elektronikpakke, hvilket vil sige ABS, traction control, køreprogrammer og quick shifter.

V-Strom 800 Djebel

Det er først og fremmest det italienske marked der får glæde af Suzuki V-Strom 800 DE Djebel, hvor vores pasta spisende venner skal slippe 13.900 euro for at blive ejer af et eksemplar, eller cirka 103.500 kroner.

Men er du vild og blodig efter et eksemplar, burde der dog ikke være noget i vejen for at ringe til en italiensk forhandler og bestille et eksemplar, og få den fragtet til lille Danevang.

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start