The Wild Side of Ducati
Ducati Multistrada Enduro vil indtage kloden
Ducati går nu direkte efter struben på BMW R1200GS. Ducatis Multistrada har længe været italienerens bud på en ægte rejsemaskine, men den tidligere Multistrada er blevet fravalgt af mange grundet en forkert hjulmontering til ægte rejsebrug i globetrotter klassen.Ducati Multistrada Enduro vil nu lave op på forbrugernes fravalg, og har udstyret nyheden med 19 tommer forhjul, så nyheden nu også kan forcere grus, sten og klipper. Lige det det de ægte opdagelses-rejsende ønsker. Altså er Ducati Multistrada Enduro nu udstyret med nøjagtig samme dækstørrelser som BMW R1200GS i nyeste version.
På ydelsessiden er Ducati langt stærkere end konkurrenten fra BMW, der nøjes med 125 hk. Ducati tilbyder nemlig hele 160 hk og et massivt moment på 136 Nm. Rigelig til powerslides på grus med +200 km/t.
Også Ducati Multistrada Enduro er udstyret med alt det moderne elektronik som traction control, moderne ABS og Ride By Wire.
Spændende bliver det om kunderne i segmentet tør kaste sig over nyheden fra Ducati, eller om de vælger det sikre og velkendte fra BMW. Og om globetrotterne sværger til BMW´s vedligeholdsfrie kardan, eller om de godt kan lære at smøre kæde, så Ducati Multistrada Enduro bliver en reel valgmulighed.