Både Yamaha R1 og XJR 1300 2015 skal under testkniven
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

To store Yamaha nyheder testes

Både Yamaha R1 og XJR 1300 2015 skal under testkniven
16/02-2015 kl. 12:00
Anslået læsetid: 1 Minutter

Om præcis en uge fra dags dato, suser vores journalist Carsten Olesen mod Sydney i Australien. På racerbanen Eastern Creak står den nye Yamaha R1(M) klar til nogle dages test, og efterfølgende er der landevejstest af den nye retro klassiker Yamaha XJR 1300.

Carsten er den helt rigtige journalist til en sådan test. Carstens erfaring fra racerbanerne, og deriblandt den danske Challenge serie på en 1.000 ccm superbike, gør ham perfekt når en moderne superbike skal testes på en racerbane.

Mr. Olesen er også perfekt når den klassiske Yamaha XJR 1300 skal testes. Carstens hjerte banker nemlig for de store massive klassiske maskiner. Carsten kører selv Suzuki GSX 1400 på landevejen, og elsker disse massive store voluminøse motorcykler, uden dikkedarrer.

Allerede mens Carsten er i Australien, vil de første tanker omkring disse nye fra Yamaha lande, her på MagaCin.dk.

To meget spændende Yamaha 2015 nyheder.

Del med en ven

0 personer snakker om “To store Yamaha nyheder testes

  1. R1 har virkelig et gennem gående utrolig flot design ( modsat BMW s1000rr Den front er beviset på at tyskerne ikke kan lave design og helt galt er det med s1000r Hva gik der galt i design afdelingen ) og hvis det som det plejer at være med japanske motorcykler er kvaliteten i orden SIKKER derfor Yamaha gir 5 års garanti Tillykke til yamaha med den flotte model

  2. sikke noget vrøvl du skriver,prøv lige og se hvilken mc af de to som mest ligner en racer det er da BMW 1000,og jeg mener den som køre safe mc til moto gp der er overhovedet ikke noget tvivl bmwen er heste hoveder foran.med det hele

  3. Jeg er ikke i tvivl om at BMW s1000RR kører bedst…. men Yamaha'en er altså flottere designmæssigt i mine øjne 😉

    Især omkring lygterne !!

  4. Syntes s1000rr lygte design er noget at det grimmeste Hva skal det skæve look til for Typisk klunte tysk håbelyst design Og det er da Yamaha der mest ligner en racer Lad den nu lige komme på gaden før der kommer udtaleser om hva den kan eller ikke kan MAN man jo konstatere at Yamaha kan en masse i moto gp kongeklasse den erfaring kan de jo bruge i deres gade modeler modsat klumpe BMW der faktisk ikke gør det særlig godt i moto gp 2 års garanti er sgu latterligt

  5. Nu skal i jo ikke sammenligne disse maskiner med MotoGp maskiner for det er det ikke, og når det kommer til superbike maskiner ja så ved vi godt hvilken der er bedst, Aprilia rsv4rr selvfølgelig 🙂

  6. Udseende er svært at diskutere, jeg synes dog at Yamahaen er fedest, og udstråler gedigen kvalitet.
    Og der er da heller ingen tvivl om at, når BMWen holder på værksted til garantireparation (hvis de da vil dække) ja så kører Yamahaen bare videre.

  7. Michael_p : Så sandt så sandt Havde en BMW Gs 1200 lc årg 2014 Magen til overbetalt lav kvalitet mc skal man lede længe efter Holdt konstant på værksted og endte med en komp ny motor ved km 10,000 Såååå jeg kan godt forstå BMW kun giver 2 års garanti

  8. Ja nu får vi at se .det er nu prøven skal stå nu er der endelig kommet ca 200 hk som de skriver vi må se.det plejer jo kun at være pony heste i forhold til det oplyste og nu endelig noget teknik på modellen,som bmwen har kørt med i lang tid,det kan godt begynde at give problemer,men normalt er de gode til det men for længe om at komme med det,skal jo først kopires det fra de europeriske modeller.

  9. Jo, meninger om Japansk vs. Europæisk MC byggeri er uendelige. Jeg har ejet og kørt begge dele og er nu ikke personligt et sekundt i tvivl om at japanerne også kan noget særligt, når det kommer til 'Engineering' af super lækkert maskineri – i høj kvalitet. Jeg glæder mig til at se og læse mere til Carsten's professionelle vurdering af de nye modeller fra Yamaha, som jo på det seneste synes at have set lyset igen… Lad os høre om stemmegafflen er "in tune"… 🙂

  10. Japaner er bestemt konservative når det gælder om ny model Nogle vil kalde det langtsomt !! jeg vil kalde det færdig udviklet modeller . Det er sgu ikke i orden det er kunderne der skal stå for produkt udviklingen !!! MÅSKE derfor de kun vover at give 2 års garanti DET TROR IKKE PÅ PRODUKTET
    Kik på super bike det tætteste man kommer på en gademaskine på bane Der er BMW ikke overbevisende Såååå kopi modeller fra Japan er vist en skrøne

  11. nå som kom det endeligt det var som jeg sagde bmwen var nok den bedste når man skal køre på alm vej.og hvad skal man bruge et 1 gear til ,som trækker til 200kmi timen.og side komforten er nærmest nul.men det kan jo selv læses.

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start