Turbo fra Suzuki
Konceptmaskinen Recursion fra Suzuki. Den sporty mellemklasse-maskine, monteret med turbo, er ifølge japanske Young Machine, snart virklighed. Recursion tager dermed skridtet fra Koncept til endelig model. Japanjske Young Machine bringer et billede af den produktionsklare model i deres seneste magasin.
Recursion er bygget på en 588 ccm 2 cylindret sportsmotor, monteret med lavtryksturbo. Det betyder omdrejningsvillighed, lav vægt og bundtræk i overflod.
Nu har vi set Kawasaki med deres H2 monteret med kompressor, og alt tyder nu på Suzuki også vil med i gamet hvor der bruges trykfødning på motorcykler.
Japanerne floppede voldsomt med trykfødning på motorcykler i primo 80´erne. Ny tyder det altså på det vil forsøge igen.
Bilproducenterne har stor succes med små motorer, monteret med trykfødning. Det betyder høj ydelse og lavt forbrug. Måske kan motorcykelbranchen få samme succes med dette motorkoncept.
0 personer snakker om “Turbo fra Suzuki”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Spændende at se, om det er et koncept, der fungerer. Fokus i bilmotorerne har været et højt moment ved lavt omdrejningstal for dermed at kunne lægge en 1,0 l. motor i en større bil. Traditionelt har mc-kunder i sportklassen efterspurgt omdrejningsvillighed og ikke et godt moment ved lave omdrejninger. Motorteknikken er måske god i en tung touringmaskine eller en chopper, men i sportsmaskiner som Suzukis prototype i artiklen – givetvis noget mere tvivlsomt?
Forstår ikke at man ikke er startet med det for længe siden.De der lavtryksturboer er meget anvendelige..