DEKRA - MC kørekort til 16 årige - 125ccm - 15hk
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Tyskerne ser intet problem i 16 årige på motorcykel

Tyske DEKRA afviser at MC kørekort til 16 årige betyder flere uheld på motorcykel
11/04-2013 kl. 14:45
Anslået læsetid: 1 Minutter

Dekra, Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein, som frit oversat betyder, Tysklands undersøgelses-sammenslutning for motorkøretøjer, afviser at 16 årige på 125ccm – 15hk motorcykel vil betyde flere uheld i fremtiden.

Tyskerne tillader nu de 16 årige at køre på de små motorcykler. Eksakt som det tillades i Frankrig, Østrig, Belgien, Italien, Spanien, Sverige osv osv… Men sådan er det ikke i Danmark, hvor regeringen formoder unge danskere er mindre modne og fornuftige end ungdommen i nabolandene, hvorfor det kræver 18 på dåbsattesten før de helt små motorcykler må køres i Danmark.

Det kan undre med en sådan tankegang hos de folkevalgte. Tyskerne har et langt større land, og har derfor et langt bedre udbygget statistik-system omkring færdselsuheld, og dermed viden, hvorfor det må formodes at tyskerne i dette tilfælde er mere velvidende end danskerne.

Mange specialister i Danmark er også overbeviste om en hurtig indslusning i kørekortsystemet for ungdommen, vil højne trafiksikkerheden. Alene det faktum at 16 årige på små motorcykler, får de unge væk fra de ulovlige, og dødsens farlige, knallerter og scootere.

Del med en ven

0 personer snakker om “Tyskerne ser intet problem i 16 årige på motorcykel

  1. Måske har det noget at gøre med at de i Tyskland giver større straf ved overtrædelse end vi gør her i Danmark.
    I Danmark får man et klask over fingrene og et "FY det må du ikke".

    Her er de unge mennesker helt ude i hampen, ikke unormalt at de bander og svovler op i hovedet på den flinke betjent, og 5 minutter efter betjenten er væk, så er de tilbage i deres unoder igen.

    I Tyskland er politiet meget mere talstærk og synlig i trafikken, samtidig med en generelt lavere tolerance overfor unoder, derfor kunne jeg godt forestille mig at de har nemmere ved at sætte de Tyske unge mennesker på små mc´er.

    Jeg vil gerne betakke mig for at de danske unge 16 årige lømler drøne rundt på 15 hk…

  2. Jeg er lidt skeptisk hver gang DEKRA udtaler sig om noget. De lever af at syne køretøjer.
    Jo flere motorcykler der kører, jo flere skal synes = flere penge i kassen.

    Jeg tror dog godt at langt de fleste 16 årige ville kunne køre fornuftigt. Så det er vel bedre at de kommer ud i trafikken på noget der er bygget til at kunne følge med trafikken.

  3. Der er ingen tvivl om at en ordentlig undervisning og et kørekort der giver ret til at føre lille MC som 16 årig vil være til gavn for trafiksikkerheden i DK. Det er da langt bedre at "knægtene" lærer at køre på noget der er bygget til at køre 110 km/t fremfor at gøre det på livsfarlige scootere som hverken kan bremse eller styre.

    At bøderne i dag er for små er jeg bestemt ikke enig i, de løber nemt op i +2000 kr ved førstegangs forseelse og mulighed for konfiskation af køretøjet + bøde ved anden gangs forseelse, så snakker vi altså noget der ligger i størrelsesorden 10 – 15.000 kr samlet set. At politiet så ikke har kapacitet til at håndhæve loven er da noget vi kan takke regeringen og seneste politiforlig for.

  4. Det er forkert at bøderne skulle være højere i Tyskland, men derimod helt korrekt at risikoen for at blive taget er højere.

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start