Uffe Lauge Jensen stopper med motorcykelproduktion
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Uffe Lauge Jensen stopper

Den store drøm om egenproduktion af motorcykler stopper nu for Uffe Lauge
07/05-2015 kl. 00:00
Anslået læsetid: 1 Minutter

Det hele startede  lidt som et bedre dansk eventyr. Helt almindelige Uffe Lauge Jensen fra Horsens, fik godkendt en mængde ideer, og derved godkendt den første danskproducerede motorcykel i rigtig mange år.

Senere kom stenrige Anders Kirk Kristiansen fra Lego dynastiet med som investor. En pengeindsprøjtning der reddede produktionen af Lauge Jensen motorcykler, samt Uffe Lauges eventyr fra en konkursmelding.

Nu er det altså slut for Uffe Lauge, når der skal konstrueres danske motorcykler. Uffe færdiggør det nuværende projekt med viking modellen, hvilket forventes at tage nogle måneder, hvorefter Uffe slutter helt i virksomheden.

Hvad fremtiden bringer for produktet “Lauge Jensen” og for investoren Anders Kirk Kristiansen, ved vi ikke. Et er sikkert, fremtiden bliver ualmindeligt svært uden Uffe´s gode ideer og øje for flot motorcykel-design.

MagaCin ønsker Uffe Lauge Jensen alt mulig held og lykke i fremtiden og håber vi igen en dag vil se Uffe i motorcykelbranchen.

Del med en ven

0 personer snakker om “Uffe Lauge Jensen stopper

  1. Syntes Uffes cykler er utrolig flotte (og utrolig dyre). Håber Anders Kirk vil fortsætte forretningen med success, for det er da lidt sejt at lille danmark kan lave sådanne flotte maskiner. Kunne ønske mig at de kunne productere nogle modeller til under 200K så almindelige folk kan være med..

  2. Lauge Jensen har i mine øjne gjort det eneste rigtige (realistiske), nemlig at producere noget unikt i lave styktal, til folk som er villige til at betale. Japanske og europæiske producenter laver fremragende cykler under 200K, det er ikke nemt at hamle op med som ny dreng i klassen.

  3. Nu var det så lego penge der gjorde at Lauge Jensen ikke gik konkurs, som om deres forretningsmodel har været den eneste rigtige er jeg i tvivl om. Men jeg er enig i at det må være svært at lave MC'er i konkurrence med fabrikker med flere 100 ansatte og mange års erfaring – så et og eller andet skal der nok til for at skilde sig ud fra mængden.

  4. Ja det er trist, håber ikke de afholder andre fra at gå igang. Jeg må sige at dette desværre ikke komme bag på mig. Designet er smag og behag, og jeg er heller ikke chopper målgruppen! På plus siden, tager jeg hatten af for de successer de opnåede, især i verdens køretøjs-fjentlige land. De fik også brandet firmaet fantastisk og solgt cykler til prominente ejere. Dælme godt gået!

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start