Valg 2015 - Dette mener partierne om motorcyklisme
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Valg 2015

Dette mener partierne om motorcyklisme og forbrændingsmotorer
12/06-2015 kl. 00:00
Anslået læsetid: 2 Minutter

Et folketingsvalg er meget mere end motorcyklisme. Alligevel har vi fundet det sjovt at pille de forskellige partiers mening omkring kørekortregler, motorcykler, afbrænding af fossile brændstoffer og privat befordring ud af valgprogrammerne. Her er hvad vi har fundet frem til partierne mener om fremtiden med vores hobby.

Vi håber vi har fanget og forstået partiernes holdning korrekt.

Hvad stemmer du torsdag d. 18. juni, og betyder partiets mening omkring motorcyklisme noget for dig og dit valg?

A – Socialdemokratiet

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort med start fra 18 år. Ønsker at bibeholde afgiftsniveauet på motorcykler.

 B – Radikale

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort med start fra 18 år. Ønsker at bibeholde afgiftsniveauet på motorcykler.

C – Konservative

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort men med start fra 16 år. Ønsker at sænke afgiftsniveauet på motorcykler.

 I – Liberal Aliance

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort men med start fra 16 år. Ønsker at sænke afgiftsniveauet på motorcykler.

 F – Socialistisk Folkeparti

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort med start fra 18 år. Ønsker at bibeholde afgiftsniveauet på motorcykler.

 K – Kristendemokraterne

Har ingen offentlig holdning til emnet.

O – Dansk Folkeparti

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort men med start fra 16 år. Ønsker at bibeholde afgiftsniveauet på motorcykler.

V – Venstre

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort men med start fra 16 år. Ønsker at bibeholde afgiftsniveauet på motorcykler.

Ø – Enhedslisten

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort med start fra 18 år. Ønsker at hæve skatterne på motorcykler.

Å – Alternativet

 – Ønsker at bibeholde de nuværende regler for A1, A2 og A kørekort med start fra 18 år. Ønsker at hæve skatterne på motorcykler.

Del med en ven

0 personer snakker om “Valg 2015

  1. Ja så er det sku nok snart surt at køre med motor, vis de 2 ydrefløje får mag

  2. Tror de røde glemte at nævne at de helst så motorcyklerne forsvandt fuldstændigt – flere kunder til underskuds(tog)fonden.

  3. Det er meget nemt folkens. Der er kun ÉT parti som vil gøre noget med Reg.afgiften på motorkøretøjer. Det er Liberal Alliance. V og især C gik på valg i 2011 på at reducere afgiften, sagen blev syltet i ekstremt grad. C vil gerne (optil et valg), men gør intet.
    Nogle vil "omlægge" afgiften (læs, sjove køretøjer=høj afgift). LA vil helt fjerne afgiften – det står de desværre helt alene med 🙁 Men hvis de får de afg. stemme, kan man jo håbe der sker noget. Gæt hvad jeg stemmer 🙂 (dog også af andre økm. årsager)

  4. Synes også det virker ulogisk med afgiftsniveauet på mc. Hvis flere gjorde brug af en mc i stedet for at sidde alene i en bil, så ville mange trængselsproblemer og p-problemer være løst. Jeg stemmer dog SF fordi dette ikke er det vigtigste problem. FamilyGuy har nemlig en pointe som ikke er til at komme udenom

  5. Problemet er socialisme (A, SF, Ø ..) er at på et eller andet tidspunkt løber man tør for andre folks penge.
    Så valget her er nemt, Liberal Aliance. Vi skal nok alle komme på hospitalet hvis det får galt .. især med en blå regering som vil give DK vækst og dermed flere penge i stats-kassen så der er råd til at udvikle og drive gode hospitaler mm.

  6. Og når vi så alle kører i en billig sportsvogn og har råd til bil nummer to, så mangler vi bare mere asfalt. Se over dammen, der har de billige biler og et toptunet sundhedssystem…. Nåh nej. Forresten, så stemmer jeg på blå blok, også selv om hører til i den lave ende af løngrupperne. Men LA kan ikke få min stemme i bytte for en ligegyldig bunke jern.
    Mvh.

  7. MacaCin ønsker at fremhæve partiernes holdning til " afbrænding af fossile brændstoffer", og antyder hermed, at man kun kan ha' sjov på en mc, der kører på benzin. I alle de danske og udenlandske prøvekørsler, jeg har læst af Zero S, har testkørerne været begejstret for denne superhurtige el-mc. Ok, med 12,5 kwh batteri har den måske kun en rækkevidde på 120 km ved 110 km/t (185 km v. blandet by og landevej), men hvor mange af dine ture er længere end det? Og så er der indtil videre nul kroner i afgift på den. Jeg har endnu ikke prøvet den, men kørte hele august 2014 i elbilen Nissan Leaf. Sammenligningsgrundlaget var f.eks. en kammerats splinternye Audi A6 m. firehjulstræk og 215 turboheste fra tdi-motoren på 3 ltr. Hans kommentar under en prøvetur som chauffør i Leafen: Kors, hvor den er hurtig! Min kommentar: Den lækreste bil, jeg har kørt, også i sammenligning med A6'eren. Jeg glæder mig til min egen prøvekørsel af Zero S'en. Faktisk kunne jeg finde på at give min aldeles dejlige japanske 650'er som udbetaling på Zeroen………
    Og så skal jeg i øvrigt hilse og sige, at du finder mc-entusiaster i alle partier fra det yderste højre til det yderste venstre, uanset hvad de måtte mene om afgifterne.

  8. TheVicar.
    Dejligt at få bekræftet at når vi på et tidspunkt bliver nødt til at slukke for forbrændingsmotorerne (vi løber jo tør for olie før eller siden, afgift eller ej), vil der stadig være fuld fart over MC-feltet. Når min (ellers elskede) Hyosung gt650 trænger til at blive skiftet ud, kunne jeg meget vel finde på at invistere i en Zero (eller hvad der ellers findes af fede el-cykler på det tidspunkt). 🙂

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start