Virago afløser eller?
Nu får man igen mulighed for at erhverve sig en mellemklasse Yamaha cruiser fra ny. Ikke alle er jo imponerede over at skulle starte på producentens gigantiske 1300 eller 1900 kubik maskiner.
Maskinen er på 940 kubik og yder 54hk. Altså en ydelse meget lig den snart museumsværdige Virago 535. I denne nye cruiser leveres ydelsen ved langt færre omdrejninger, hvilket passer eksakt til en hyggecruiser.
Gearkassen nøjes med 5 gear, da maskinen leverer rigeligt træk næsten uanset gear og omdrejninger. Vægten er en større cruiser værdig, men en sædehøjde som to kasser øl på toppen af hinanden, betyder at alle kan plante begge fødder solidt på jorden når de kører XVS950.
Lidt synd er det at Yamaha har fravalgt ABS på denne maskine, da netop ABS gør det godt på cruisere med lang forgaffel.
0 personer snakker om “Virago afløser eller?”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
"museumsværdige Virago 535"
Det er næsten synd at kalde den for det.
Virago 535 er en af de smukkeste serieproducerede motorcykler, der nogen sinde er lavet.
Det syntes jeg og nok også mange andre.
Ps. Jeg kører ikke selv på en 535'er. :0)
Jeg er bange for, at Yamaha skyder sig selv i foden med denne, i øvrigt uhyre fede, cykel! 535'eren har altid været populær hos det "svage" køn, og mange frygter simpelthent, at 950'eren er for stor en mundfuld for dem!
Men ellers må de jo kigge andre steder efter passende cykler!