Se billeder: Husqvarna Vitpilen 701 er cool som få
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Vitpilen 701: motorcyklen der bliver en klassiker

Fed motorcykel med gode komponenter
10/11-2017 kl. 08:39
Anslået læsetid: 2 Minutter

Der er altid en vis risiko ved at give den som spåkone – især når det drejer sig om teknik. Ikke desto mindre gør vi forsøget: Vitpilen 701, som blev præsenteret på EICMA 2017, kommer til at blive en klassiker. Ikke forstået som at det nødvendigvis bliver en supersællert, men fordi den bare er… anderledes. Designet er forfriskende simpelt og minimalistisk, i tid hvor det ellers mest er kantet eller tilbageskuende retro-design der er fremherskende. Spændende når nogen tør prøve noget nyt.

MagaCin har tidligere haft svært ved at få armene ned over Vitpilen og Svartpilen 401. At der nu er en option med en større motor gør kun købetrangen værre. 

Basisteknologien stammer fra KTM 690 Duke og motoren er en encylindret 693cc med en ydelse på 75 hk. Heldigvis med slipper kobling, så baghjulet ikke hopper alt for meget.

Rørgitterstellet er fremstillet af krom molybdæn med stivhed og lethed for øje. Affjedring er fra WP og bremserne fra Brembo. ABS kan slås fra, når der skal køres bøllekørsel.

Den elektroniske indsprøjtning er styret af et Ride-by-wire system, hvor sensorer sender feedback til Engine Management systemet, der regulerer den aktuelle indsprøjtning. Så 701'erens komponenter er af den gode slags, så det bliver selvsagt ikke en billig motorcykel. Det er endnu uklart hvornår Vitpilen 701 kommer til Danmark.

Se specifikationer herunder:

Engine
Engine type Single cylinder, 4-stroke
Displacement 693 cc
Bore/stroke 105/80 mm
Power 55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm
Torque 72 Nm @ 6,750 rpm
Compression ratio 12,8:1
Starter/battery Electric starter/12V 8.6Ah
Transmission 6 gears
Fuel system Keihin EFI (throttle body 50 mm)
Control 4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm
Lubrication Pressure lubrication with 2 oil pumps
Engine oil Bel Ray, SAE 10W-50
Primary drive 36:79
Final drive 16/40
Cooling Liquid cooling
Clutch APTCTM slipper clutch, hydraulically operated
Engine management/ignition Keihin EMS, double ignition
Chassis
Frame Chromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
Subframe Aluminium
Handlebar Aluminium clip-on
Front suspension WP-USD Ø 43 mm
Rear suspension WP-Monoshock with linkage
Suspension travel front/rear 135 mm
Front brake Brembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm
Rear brake Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
ABS Bosch 9M+ Two Channel
Wheels front/rear Cast aluminium wheels 3.50 x 17''; 5.00 x 17''
Tyres front/rear Bridgestone Battlax 120/70 R 17; 160/60 R 17
Chain X-Ring 5/8 x 1/4″
Silencer Stainless steel primary and secondary silencer
Steering head angle 65°
Triple clamp offset 28 mm
Trail 109 mm
Wheel base 1434 +/- 15 mm
Ground clearance 140 mm
Seat height 830 mm
Tank capacity (approx.) 12.0 litres/2.5 litres reserve
Weight (without fuel, approx) 157 kg

Del med en ven

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start