Yamaha præsenterer 2023 Niken
På udgivelsestidspunktet for denne artikel befinder MagaCin sig i München, hvor vi venter på et fly, som skal fragte os videre til Italien.
Ikke fordi vi skal ned og have os et sidste skud sol og varme inden vinteren for alvor sætter ind, men fordi vi skal ned og skyde nogle lækre billeder af den kommende sæsons nyheder, se på koncepter og høre om fremtidsplanerne for flere producenter.
Alt sammen noget du kommer til at høre meget mere om her på siden.
Og lige præcis på det tidspunkt hvor der ikke sidder nogen bag tastaturet har Yamaha besluttet, at de vil præsentere endnu en 2023-model.
Men vor trofaste læsere her på MagaCin skal af den grund ikke belemres med at skulle strejfe forvildet rundt på diverse platforme, for at få et indblik i det seneste nye. Så under teksten her finder du Yamaha’s præsentationsvideo af den nye Niken.
Da vi som nævnt indledningsvis befinder os i en tysk lufthavn på tidspunktet for lancering, bliver der i denne omgang lidt mere arbejde for dig som læser.
For det meste af teksten her er skrevet på forhånd, og videoen som du ser ovenfor bliver indlejret fra en mobiltelefon, imens undertegnede begiver sig mod næste gate i rask trav for at nå sin flyvemaskine, hvorfor det ikke kan lade sig gøre at nedfælde en uddybende tekst om den nye Niken.
Når vi lander i Italien om et par timer, er der med stor sandsynlighed trillet en officiel pressemeddelelse ind på telefonen, og så opdateres artiklen her med et par tekniske highlights om modellen.
Og så håber vi naturligvis på, at vi støder ind i den nye Yamaha i morgen på EICMA.
2023 Yamaha Niken highlights
- Dobbelte, tiltende forhjul giver stabilitetsfølelse
- LMW-Ackermann-styring – stor agilitet med tryghed i svingene
- Ny, kraftigere 890 cc CP3 EU5-motor
- Nye 7″ TFT-multiskærmsinstrumenter i fuld farve
- Ny smartphoneforbindelse
- Ny Garmin-navigation på fuld skærm
- Ny ECU og forbedret elektronisk styreteknologi
- Nyt “ride-by-wire”-gashåndtag
- Nydesignede styrkontakter
- Ny styrvarme
- Ny Quick Shift, op og ned
- Ny slipperkobling (A&S)
- Ny +/- 70 mm justerbar skærm
- Nyt komfortførersæde
- Nydesignet stel
- Revideret linksystem og indstillinger til baghjulsaffjedringen
- Mere støjsvagt indsugningsdesign
- Revideret udstødningssystem
- Ny køler
- Hårde sidetasker med nye monteringsbeslag